    Date: Wed, 13 Oct 2010 14:18:59 +0200
    From: kulf0n <k...@b...adresu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pracodawca kręci

    Dziękuję wszystkim za opinie. Nie rozumiem trochę uderzania w ton "jeśli
    nie potrafisz się dogadać" albo "osądzania od czci i wiary". Oczywiście
    że próbuję się dogadać, niby co robię dopytując się o umowę i co miałbym
    jeszcze robić? Niepokoi mnie ta sytuacja po prostu, szczególnie, że
    dowiedziałem się o innych zachowaniach nie fair tego pracodawcy.

    Tak czy siak w międzyczasie zadzwoniłem do Państwowej Inspekcji Pracy i
    oznajmiono mi że mam zrobić jak następuje:
    a) złożyć wniosek o ustalenie stosunku pracy
    b) czekać na kontrolę
    c) gdybym po prostu zrezygnował i nie przyszedł do pracy to pozostaje
    sąd cywilny tak jak napisał Nixe, a w sądzie może różnie być
    d) jeśli inspektor przyjdzie i zobaczy mnie przy biurku to pracodawca
    raczej się od tego nie wykpi
    e) do tego czasu kserować wszelkie listy obecności i wszystko co
    świadczy, że wykonuję pracę
    f) we wniosku podać jak najwięcej szczegółów dot. pracodawcy, które
    uwiarygodniają pracownika w oczach inspektora: nazwiska
    współpracowników, opis profilu firmy itp.

    To chyba wszystko. Ogólnie PIP jest za pracownikiem w takich sprawach o
    ile w wyniku postępowania nie wyjdzie inaczej.

    kulf0n