  • Data: 2010-10-13 15:44:49
    Temat: Re: pracodawca kręci
    Od: bim-bom <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-13 11:57, kulf0n pisze:
    > Zostałem przyjęty do pracy. Przez pierwszy miesiąc miałem być na
    > umowę-zlecenie. W pierwszym tygodniu nie naciskałem, pracodawca
    > powiedział, że podpiszemy umowę w piątek. Minął piątek, umowy nie mam,
    > pracodawca od poniedziałku mówi "jutro, jutro".
    >
    > Niepokoi mnie to i raczej nie mam zamiaru przychodzić do pracy w takiej
    > sytuacji. Mam pytanie, czy takiego krętacza można jakoś prawnie
    > przywrócić do pionu? Znaleźliby się świadkowie, że kiedyś zatrudniał na
    > czarno. Dwie dziewczyny "zatrudnione" przede mną zostały podobnie
> [...]

    " Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta na piśmie, wówczas na
    pracodawcy ciąży obowiązek potwierdzenia pracownikowi na piśmie rodzaju
    umowy i jej warunków, w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od dnia
    rozpoczęcia pracy."
    znalazłem to na jakiejść stronce, konkretny paragram jest opisany w
    kodeksie pracy. Tu chodzi akurat o umowę o pracę...
    Co do Twojej sytuacji - ciekawi mnie "Przez pierwszy miesiąc miałem być
    na umowę-zlecenie". W KP jest napisane, że w pewnych warunkach (np.
    praca pod kontrolą pracodawcy) - umowa MUSI być umową o pracę a nie U-Z
    (nie może być "okresu próbnego" na U-Z).