    Date: Wed, 13 Oct 2010 13:24:55 +0200
    From: kulf0n <k...@b...adresu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pracodawca kręci

    mvoicem wrote:
    > Ale ty masz jakąś umowę czy nie masz? Z twojego pierwszego postu
    > wywnioskowałem że za wrzesień miałeś umowę (do końca września), za którą
    > ci zapłacił, zaś w październiku robisz na obiecaną, ale jednak
    > niepodpisaną, umowę o pracę. Czy jest inaczej?

    Nie mam umowy. Pracuję od zeszłego poniedziałku. Codziennie przychodzę
    do pracy, proszę o podpisanie umowy i słyszę "jutro jutro".

    > Jeżeli jest tak jak sądzę że jest, to można założyć że masz umowę o
    > pracę, do sądu pracy o ustalenie stosunku pracy i wszystkie z tym
    > związane szykany.
    >
    > Tylko jaki zysk z tego będziesz miał, oprócz tego że się najeździsz,
    > nachodzisz, jakieś koszty poniesiesz a pracę i tak stracisz (albo sam z
    > niej zrezygnujesz)?

    No ale równie dobrze można zadać pytanie jaki jest sens w dochodzeniu
    jakiejkolwiek sprawiedliwości. Uważam, że tacy pracodawcy powinni zostać
    ukarani a normalnym powinno być dopełnianie przez nich obowiązków i
    trzymanie się umów...

    > Wg mnie najtańszym i najprostszym rozwiązaniem jest rozglądać się za
    > inną pracą. Jak już znajdziesz - to albo rzucić w cholerę tą robotę (i
    > liczyć się z tym że nie będziesz miał zapłacone za powiedzmy 2
    > tygodnie), albo spróbować wyjaśnić swój niepokój pracodawcy i wymusić na
    > nim umowę, albo też pracować tak jak teraz licząc na to że z pensjami
    > będzie wszystko w porządku.

    Czy w takim razie mogę po prostu nie przyjść do pracy? Czy nie wyjdzie z
    tego paradoksalnie sytuacja odwrotna, że on mnie pozwie do sądu, że
    zawarliśmy umowę a ja nie przyszedłem i np. naraziłem go na straty?

    > Wszystko w zależności od sytuacji, jak bardzo możesz zaufać, jak się
    > dogadujesz z szefem itd....

    No niestety nie znamy się w ogóle. Trudno mówić o dogadywaniu, wykonuję
    swoje obowiązki.

    kulf0n