  • Data: 2010-10-13 11:40:11
    Temat: Re: pracodawca kręci
    Od: "Nixe" <n...@o...euu> szukaj wiadomości tego autora

    "kulf0n" <k...@b...adresu> napisał

    > Nie mam umowy. Pracuję od zeszłego poniedziałku.

    Ups, to wyjątkowo niecierpliwy jesteś.
    Nie chcę oczywiście usprawiedliwiać poczynań Twojego pryncypała, ale jeśli
    to faktycznie mała firemka, bez procedur, regulaminów i tym podobnych, to
    akurat nie widzę w takiej sytuacji niczego wyjątkowego. Jak ktoś już
    wspomniał - facet po prostu może mieć na głowie ważniejsze sprawy (choćby
    zarabianie kasy ;-), niż pilnowanie podpisania umowy, zwłaszcza, jeśli
    większością problemów zajmuje się sam. Co wcale nie oznacza, że ma zamiar
    Cię wykiwać. Umowę zawarliście ustną i jeśli tylko nie będzie próbował
    wymigiwać się z zapłaty i odprowadzenia składek do ZUS czy zaliczki na
    podatek, to nie widzę w jego postępowaniu niczego nienormalnego.

    > No ale równie dobrze można zadać pytanie jaki jest sens w dochodzeniu
    > jakiejkolwiek sprawiedliwości. Uważam, że tacy pracodawcy powinni zostać
    > ukarani a normalnym powinno być dopełnianie przez nich obowiązków i
    > trzymanie się umów...

    Ale na razie naprawdę nic się jeszcze nie stało.
    Z ciekawości - to Twoja pierwsza praca?

    > Czy w takim razie mogę po prostu nie przyjść do pracy?

    Teraz? Bez sensu. Umówiliście się, że Ty coś zrobisz, a on Ci za to zapłaci.
    Na razie termin zapłaty nie nastąpił.
    Jeśli urwiesz się w tym momencie z roboty, to jedynie Ty wyjdziesz na
    głupca.

    > Czy nie wyjdzie z tego paradoksalnie sytuacja odwrotna, że on mnie pozwie
    > do sądu, że zawarliśmy umowę a ja nie przyszedłem i np. naraziłem go na
    > straty?

    No niestety - może tak być.

    Pozdrawiam
    Nixe