  • Data: 2004-03-10 23:37:59
    Temat: Re: praca bez umowy - jakie mam prawa?
    Od: Dan <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    In article <7...@n...onet.pl>,
    d...@o...pl says...

    > Chcia?abym sie dowiedzie? - jakie mam prawa? czy gdyby szef nie chcial jednak
    > zalatwic sprawy uczciwie i polubownie, moge is? do S?du Pracy? mam dowody na
    > prac?, tak?e ?wiadków. Czy czeka mnie kara za prac? na czarno? Co ewentualnie
    > mog? zrobi??

    Powinnas wniesc pozew do sadu pracy o ustalenie stosunku pracy. Takie
    orzeczenie ustalajace posluzy potem jako podstawa domagania sie
    wynagrodzenia za nadgodziny, ekwiwalentu za urlop itp. Z opisanego stanu
    wynika ze nie powinno byc wiekszych klopotow. Zanim zdecydujesz sie na
    pozew przemysl czy dysponujesz wystarczajacymi dowodami. Mozesz tez
    (jesli chodzi Ci o kare dla pracodawcy) skierowac zawiadomienie do
    prokuratury o podejrzeniu popelnienia przestepstwa z art 218 kk
    (uporczywe naruszanie uprawnien pracowniczych) i 219 kk (niezglaszanie
    danych do ubezpieczenia pracowniczego). W razie czego takze inspektor PIP
    moze wytoczyc w twoim imieniu powodztwo o ustalenie stosunku pracy.

    Dan.