  • Data: 2007-06-25 18:42:47
    Temat: Re: potwierdzenie notarialne wydruku strony WWW
    Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Prawny - notariusz poświadcza zgodność odpisu, wyciągu lub kopii z
    > okazanym dokumentem. Mam wątpliwości, czy strona WWW _jest_ dokumentem.

    I słusznie - dlatego w praktyce nie ma możliwości poświadczenia wydruku
    ze strony internetowej.
    Jest jednak inna możliwość, którą daje art. 104 § 3 prawa o notariacie.
    Zgodnie z nim notariusz spisuje protokół w celu stwierdzenia pewnych
    czynności i zdarzeń wywołujących skutki prawne. I tak może spisać
    protokół, z wejścia na stronę www o określonej godzinie, określonego
    dnia. Może dołączyć do takiego protokołu wydruk tejże strony
    potwierdzając, że takie właśnie treści widniały w tej dacie.
    Co więcej to samo może dotyczyć chociażby SMS-ów i z doświadczenia wiem,
    że dowody takie były bez przeszkód akceptowane przez sądy.
    Praktyce wiem też jednak, że szereg notariuszy zapomina o tej możliwości
    i odmawia uznając, że nie ma możliwości pośiadczenia czegoś co
    dokumentem nie jest.

    Pozdrawiam
    wiku