  • Data: 2008-11-06 20:58:10
    Temat: Re: pomieszczenia ogólnego użytku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kaowuael" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gevg4r$pg1$1@news.ds.pg.gda.pl...

    > ok, ale czy właśnie ta część podkreślona nie jest takim przepisem ?
    > KC
    > Art. 662. § 1. Wynajmujący powinien wydać najemcy rzecz w stanie
    > przydatnym do umówionego użytku i __utrzymywać ją w takim stanie przez
    > czas trwania najmu.__
    > Skoro wynajmujący jest zobowiązany do utrzymywania rzeczy w stanie
    > zdatnym do użytku, to pomijając szkody powstałe z mojej winy, zobowiązany
    > jest do właśnie tego utrzymania (zapłacenia za straty niemożliwe do
    > wyjaśnienia). Te "z mojej winy" pomijam, bo są w kc art. mówiące o tym i
> [...]

    Nie. Tu nie ma nic na temat ewentualnego ponoszenia odpowiedzialności
    cywilnej za szkody. oczywiście, akademik ma obowiązek naprawić szkody, ale
    nie wynika z tego, że nie może na podstawie osobnych unormowań dochodzić
    poniesionych przez siebie strat. Normalnie takie roszczenie powinno być
    kierowane do sprawcy, ale w tym wypadku zawarto osobną umowę o tzw.
    współodpowiedzialności.

    To podobna konstrukcja, jak współodpowiedzialność materialna kilku
    magazynierów w wypadku manka. Nikt przecież nie stawia zarzutu żadnemu z
    nich, ze coś ukradł, a płacą wszyscy solidarnie.