  • Data: 2006-08-02 10:38:58
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moze przytoczysz caly istotny fragment rozporzadzenia manipulatorze?
    >
    > § 3. 1. Policjanci przed użyciem broni palnej są obowiązani:
    >
    > 1) po uprzednim okrzyku ,,POLICJA" wezwać osobę do zachowania się zgodnego z
    > prawem, a w szczególności do natychmiastowego porzucenia broni lub
    > niebezpiecznego narzędzia, zaniechania ucieczki, odstąpienia od bezprawnych
    > działań lub użycia przemocy;
    >
    > 2) w razie niepodporządkowania się wezwaniom określonym w pkt 1 zagrozić
    > użyciem broni palnej, wzywając: ,,STÓJ - BO STRZELAM";

> [...]

    to jeszzce powiedz w jakim celu jest uzyty srodek przymusu.
    1. w celu zatrzymania zywego lub martwego (nie zwazajac na to czy w
    danym momencie zagraza)
    2. w celu wymuszenia podporzadkowania sie wydanym poleceniom (co
    wyklucza zwloki, bo gdy wiadomo ze koles nie przezyje wowczas przestaje
    to spelniac swoja role)

    ?

    --
    prawie jak rzetelna informacja