  • Data: 2006-08-02 11:37:00
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: R2r <b...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R. napisał(a):
    > jezlei decyduje sie na taki srodek to musi to byc zagrozenie zycia,
    > zdrowia, a nie samego mienia. Gdyby ktos probowal jej sie do mieszkania
    > wedrzec uzycie pistoletu/strzelby bylo by w pelni uzasadnione.

    A powiedz mi jak zatem jest chronione prawnie moje mienie? Bo nie wolno
    mi wyrządzić krzywdy wandalowi, który niszczy mi samochód urywając
    klamkę. Jak zatem prawo daje mi ochronę?
    Klamka jest (dla utrudnienia) warta 180 zł. W związku z powyższym
    śledztwo się umaża, sprawcy nie ujęto, bo nie miałem innej możlwości ze
    względu na jego posturę na jego zatrzymanie, a policja przybyła gdy ten
    uciekł pokazując mi jeszcze pewien (domyślasz się jaki) gest. I co?
    Jestem w plecy 180 zł + koszt wymiany, lakierowania + stracony czas +
    nerwy, nieprzespana noc itd. Dla Ciebie pewnie 180 zł to pryszcz (3
    porady po 30 minut i załatwione), ale dla niektórych to tygodniowy zarobek.
    Ale załóżmy, że nawet sprawcę ujęto. Co mi z tego? Nadal jestem w plecy,
    bo sąd zasądził zwrot kosztów w postaci klamki i naprawy, ale straconego
    czasu łącznie z tym na kolejne rozprawy już się nie musi liczyć albo
    liczy się go po tak śmiesznych stawkach, że... Do tego nerwy, nerwy.
    A złoczyńca? Ma zagwarantowany prawem komfort pracy i praktycznie
    żadnych konsekwencji, bo jest złodziejem, który w zyciu pracą się nie
    zhańbił i nie ma z niego jak ściągnąć.
    Nierealny ten obraz według Ciebie?
    To teraz odpowiedz: czy prawo wystarczająco dba o moje mienie (na które
    ciężko pracuję wypracowując m.in. również podatki na utrzymanie całego
    aparatu tzn. policji, sądów, prokuratury)?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____