    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja pomaga
    Date: Tue, 28 May 2024 09:33:16 +0200
    <hLx%N.4525$AQJ1.1424@fx11.ams1> <v1n62r$q80$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <q8nwlw18fzam$.51gnvfupucvo$.dlg@40tude.net>
    <v1t5v4$to6$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <23l80ubgd08r$.if80a3i2c8lm.dlg@40tude.net>
    <3cx0O.13488$ELC2.6273@fx12.ams1>
    <1...@4...net>
    <uiS0O.3490$ifn.99@fx05.ams1>
    <1v6lc0i3dl9na.1tm2n4j7u6svg$.dlg@40tude.net> <hxc1O.7$bREe.1@fx08.ams1>
    <v2nt6b$moa$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v2pioi$16n$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1x9phm2i81ont$.zude4v1mi4jy$.dlg@40tude.net>
    <v2q7v1$2c4ck$1@dont-email.me> <tMa4O.1418$ec77.1107@fx05.ams1>
    <v2st7e$2toe3$1@dont-email.me> <FBQ4O.47340$4KKf.34070@fx13.ams1>
    <v325fk$31u3$1@dont-email.me> <Yt95O.11468$g%y6.9522@fx08.ams1>

    > On 2024-05-27, Kviat wrote:

    > Mnie po tym nie olewali. Moich towarzyszy podrózy, po modyfikacji
    > podejścia równiez. Ba, nawet Szrek potwierdza skuteczność podejscia, a
    > jak podejrzewam, jego doświadczenia mogą być młodsze niż wspomniane 20
    > lat. Najwyraźniej nalezy szukać przyczyny gdzieindziej.

    Jasne. Nie byłeś tam od ćwierć wieku, ale to mi się coś uroiło...

    https://www.czas-wakacji.pl/dlaczego-we-francji-nie-
    chca-mowic-po-angielsku/

    "Dlatego też, gdy Francuzi słyszą, że ktoś mówi po angielsku, często
    reagują z niechęcią. Nie chodzi tu o to, że nie rozumieją języka, ale o
    to, że uważają, że mówienie po angielsku jest nieodpowiednie w
    kontekście francuskiej kultury i tradycji."

    https://wszystko-co-francuskie.blogspot.com/2013/12/
    wszystko-co-angielskie-czyli-czego.html

    "Francuz, który zna angielski, ale nie będzie go używał, bo po pierwsze
    skoro przyjechałeś/aś do Francji mów po francusku, a po drugie bo jest
    Francuzem.
    Występowanie: bardzo częste"

    https://www.pb.pl/19-gaf-ktore-mozesz-popelnic-za-gr
    anica-1192186

    "Francja: odwiedzając kraj nad Sekwaną, staraj się nie rozmawiać po
    angielsku. To nie znaczy, że jego mieszkańcy uważają ten język za
    gorszy. Raczej uważają, że za mało go znają."

    https://www.peregrynacje.pl/blog/francja-nas-nie-lub
    i/

    "Początkowo sądziłem, iż owa arogancja bierze się z przekonania, że
    przecież każdy mówi po francusku i jeśli ty nie mówisz, to znaczy żeś
    kiep. Później jednak zacząłem odnosić wrażenie, że to maska zakrywająca
    brak pewności siebie.
    (...)Aktualizacja: Znajomy mieszkający od lat we Francji, który zdążył
    dobrze poznać Francuzów, twierdzi, że to jednak po prostu arogancja. Toć
    oni ciągle sądzą, że są pępkiem świata..."

    Uffff... całe szczęście, że przyczyna leży gdzieś indziej.

    > Zalezy od miejsca. Kiedyś też się tak nie zawsze działo, ale było dosyć
    > nagminne. Poderzewam, że obecnie jest tu duzo lepiej,

    Ty podejrzewasz, a ja piszę jak jest obecnie, a nie jak było ćwierć
    wieku temu.

    Pozdrawiam
    Piotr