  • Data: 2024-05-28 22:12:45
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.05.2024 o 17:27, Shrek pisze:

    > Jeszcze raz - skąd głupawe założenie Roberta że jak oszukał jedną osobę
    > to nie jest to oszustwo? Zresztą często wystarczy rzucić okiem na profil
    > na portalu i widać że wcale nie jedną.

    Ja nigdzie nie pisałem, że jak oszukał jedną osobę, to nie jest to
    oszustwo. To jest tak absurdalne stanowisko, że nie wiem, skąd coś
    takiego wymyśliłeś. Ja cały czas twierdzę, że niewysłanie jednej osobie
    towaru nie jest dowodem tego, że doszło do oszustwa. Nie jest, bo
    oszustwo polega na tym, że w chwili zawarcia umowy oszust wie, że się z
    niej nie wywiążę, albo przynajmniej się na to godzi. I trzeba mieć jakiś
    pomysł, poszlakę, by to wykazać. No i faktycznie taką poszlaką może być
    wielu pokrzywdzonych, ale również sytuacja, gdy podane przez
    sprzedającego dane są fałszywe, albo gdy można stwierdzić jakieś inne
    oznaki wprowadzania w błąd.

    To, co Ty proponujesz, to wnioskowanie, że skoro ostatniego napadu na
    bank dokonano przy użyciu niebieskiego samochodu, to wszystkie
    niebieskie samochody są podejrzane i należy w odniesieniu do każdego
    jadącego niebieskiego samochodu zbadać, czy nie ma zamiaru dokonać
    napadu na bank. Co więcej, protestujących atakujesz brakiem dowodu na
    to, ze ten konkretny niebieski samochód nie uczestniczy w napadzie.
    --
    (~) Robert Tomasik