eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-28 12:13:30
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.10.2022 o 10:37, Kviat pisze:

    > Oczywiście, że tego nikt nie liczy, bo to za trudne.
    > Wytrzymałość ocenia się na oko.

    W sumie w zasadzie tak. Po prostu bierze się z normy odpowiedni
    współczynnik.

    > Albo po wybudowaniu puszcza się przez most 100 czołgów i w dokumentacji
    > się wpisuje, że wytrzymałość mostu, to 100 czołgów. Bo przejechały i się
    > nie zawalił, a jak się zawalił, to się wpisuje 99 czołgów, bo gdyby
    > przejechało 99, to by się nie zawalił.

    Nawet nie wiesz, ile masz racji. Przy czym nie czeka się, aż się zawali,
    tylko mierzy strzałkę ugięcia. Nie wiem, jak daleko od czasów moich
    studiów poszła technika, bo to były wówczas początki, ale można stosować
    tensometry. To taki cienki drucik przyklejony do istotnego dla
    konstrukcji elementu. Im się bardziej wydłuża (odkształcenie), tym ma
    większy opór. Mierząc to można na bieżąco i podczas eksploatacji
    nadzorować to ugięcie i jak zacznie się coś niepokojącego dziać, to
    reagować. Ale nie wiem, czy to wdrożono i czy teraz nie ma lepszych
    pomysłów.

    --
    Robert Tomasik