    From: "Brodek" <B...@O...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: po sprawie o alimenty
    Date: Sat, 28 Dec 2002 10:39:19 +0100

    news:aui031$3mr$1@absinth.dialog.net.pl...
    > a ponadto powiem tylko tyle,ze to nie jest sprawa karna czy cywilna o
    jakies
    > tam roszczenie czy wykroczenie,przestepstwo to sprawa ludzi ,którzy nie
    > potrafią sie przeważnie dogadac i sami wpływają na przewlekłość takiego
    > postępowania kłócąc sie o przysłowiową łyżke czy nawet dzieci, jest to
    > rozstrzygniecie sporu ludzi niedojrzałych ,którzy zawarli związek ale na
    > chorych zasadach i to oni wtedy już mieli niedobrze pod sufitem :-) mysle

    Przy obecnej skali rozwodów twierdzenie, że rozwodzą się ludzie niedojrzali,
    którzy zawarli związek na chorych zasadach jest powaznym naduzyciem.
    Widziałem parę par, gdzie byłem i na ślubie i spotykałem się z nimi po
    rozwodzie. I generalnie w chwili ślubu żadna z nich ewidentnie nie wyglądała
    gorzej niż inne, które (do tej pory?) się nie rozwiodły. Widziałem i facetów
    chlających na umór, bijących żony, dzieci, i małżeństwo, gdzie u jednego z
    nich stwierdzono schizofrenię (to pięknie powiedzieć, że trzeba się taką
    osobą opiekować, ale jest to straszny koszmar i dla tej drugiej osoby i dla
    dzieci), i babki razem ze swoimi matkami (babciami) wykradające dzieci w
    nocy od faceta, który był w ich ocenie "ciapowaty trochę", a przede
    wszystkim pomiędzy ślubem a rozwodem stracił swój biznes i z domku trzeba
    było się przeprowadzić do bloku i nie było już pieniędzy na codzienną
    kosmetyczkę. Widziałem zdrady jednej czy drugiej strony.
    Przykro mi, ale to wszystko są zwykłe, ludzkie zachowania. Tacy po prostu
    jesteśmy.

    > ,ze w historii sądu najbardziej niewdzieczne sprawy to sprawy rozwodowe,
    > gdzie wysłuchuje sie wszystkich brudów włacznie z łóżkowymi nie jest łatwo
    > przypisać wine jednej stronie ponieważ zazwyczaj to obie są winne
    rozkładu
    > pożycia nawet gdy wnioskuja o orzekaniu bez winy a w rzeczywistosci jakas
    > wina jednak lezy po obu stronach np. to ,ze sie nie dobrali, i nie mów kto
    > ma pokolei w główce bo jeszcze na mózg mi nie padło:-)

    Ale koszmarem największym (poza sprawami związanymi dodatkowo z przemocą
    domową) nie jest sytuacja kiedy oboje się kłócą (wtedy w obu gra
    adrenalina), ale kiedy chce się odegrać jedna strona. Z moich doświadczeń
    wynika, iż niestety najczęściej są to właśnie kobiety, które przy okazji
    chcą wygrać dzieci. Wystarczy, że wtedy facet nie chce po prostu stracić
    kontaktu z dziećmi (nawet bez stałej nad nimi opieki) i zaczyna się horror..

    Pzdr
    Brodek