  • Data: 2008-02-18 16:04:18
    Temat: Re: plac zabaw i pies
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    e-kran <e...@o...pl> napisal:
    > czy to prawda, że człowiek udomowił psa kilkanaście tysięcy lat temu. I
    > dochodzę do wniosku, że to raczej pies w jakiejś mierze "odcywilizował"
    > człowieka. Powiedzenie "człowiek człowiekowi wilkiem" ma tu jak najardziej

    Nie obrzucaj psow i wilkow blotem, bo one nie robia rzeczy, ktore ludzie
    robia sobie wzajemnie radosnie, ze spiewem i Bogiem na ustach. W psim
    i wilczym stadzie jest scisla hierarchia, a walki rzadko tocza sie
    do smierci przeciwnika.

    To raczej ludzie spatologizowali zachowania psow. Jak obserwuje swoja
    wilczyce, to jej zachowania sa calkowicie racjonalne. Jak obserwuje
    zachowania niejednego psa rasy uznanej za agresywna prowadzonego
    przez naladowanego testosteronem dresa to jest to czysta patologia.
    Kazdego psa zdemoralizujesz jak ustawisz mu zdemoralizowanego lub
    nieudolnego wlasciciela.

    Aby uprzedzic ewentualne zarzuty: moja psica na tereny zabaw dla
    dzieci wstepu nie ma :) bo ja nie mam ochoty meczyc jej kagancem
    i smycza, a puszczenie luzem narazaloby dzieci na jej - racjonalne
    w psim rozumieniu, ale nie ludzkim - zachowania typu karcenie
    niesfornych szczeniakow. Dzieci jednak szczeniakami nie sa
    i karcenia w psim wykonaniu (lapanie za skore na karku i potrzasanie)
    moglyby nie przezyc. Przypuszczam, ze wiekszosc wypadkow z udzialem
    dzieci bierze sie z beztroski wlascicieli psow i takiej samej beztroski
    rodzicow, ktorzy nie biora pod uwage roznic w postrzeganiu swiata
    przez ludzi i zwierzeta. Dlatego nadzor nad zwierzeciem musi byc
    bardzo scisly.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek