    From: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pies zagryzl fretke
    Date: Wed, 28 Jan 2004 19:56:14 +0100

    Użytkownik "ewaf" <j...@s...pl> napisał
    w wiadomości news:bv8tlf$na7$1@flis.man.torun.pl

    > [...................]
    > Ciekawe czy tak samo bedziesz bronił właściciela psa jak pogryzie np
    > przebiegające lub przechodzące obok niego Twoje dziecko :/
    > Przeciez dziecko tez moze draznic psa np spódniczka która faluje lub
    > chłopca który coś niesie. Tez bedziesz ukarany bo dziecko drazni?
    > Ciekawe podejscie do pewnych spraw. :/

    Przezorny i kochający rodzic powinien pilnować aby dziecko
    nie miało kontaktów z obcymi psami i nie ważne czy to jest
    rottweiler czy jamnik. Co prawda bardziej bym obawiał się
    jamnika, ale to "rzecz gustu".

    Tu nie chodzi o obronę gryzącego czy gryzionego. Chodzi tylko
    o to aby opinie_zdanie były *obiektywne* . W ub. roku rottweiler
    zagryzł dziecko które "na skróty" przebiegało przez *jego*
    teren_podwórko. Dziecko mieszkało "za płotem" i znało psa.
    Przeszło przez płot gdyż ta droga była krótsza do jego domu. Pies
    zaatakował i niestety, dziecko z powodu odniesionych ran zmarło.
    Nasuwa się pytanie, *kto jest winny* ?, pies który instynktownie
    bronił swoje terytorium czy dziecko które biegło po "jego" terenie?.
    Jest wielką tragedią iż dziecko zginęło, ale przecież nie można
    winić psa który "wykonał swoją pracę". On po to tam był i takie
    było jego zadanie.

    > U mnie w bloku wisi wywieszka dotyczaca psów i wyraznie na niej jest
    > napisane ze pies musi być wyprowadzany w miejsca publiczne na
    > smyczy i w kagańcu.

    No i powinny. Ja tak wyprowadzam, ale np. o godz. 5 rano,
    gdy ludzie jeszcze śpią puszczam go samopas bez smyczy
    i kagańca.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Gdy gra jest skończona, król i pionek