  • Data: 2009-07-18 11:55:33
    Temat: Re: państwowa gospodarka prześcignęła kapitalistyczną-wolnorynkową?
    Od: Michał <r...@x...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h3q28k$un5$1@news.ds.pg.gda.pl Michał

    > To nawet nie jest śmieszne.
    > Co to jest więc właściwie ten "prawdziwy wolny rynek" wg ciebie?
    > Jakie są jego elementy, które dostrzegasz w Chinach?
    > Karne obozy pracy? Łamanie praw człowieka? Tortury? Egzekucje?
    > Nędza, niewolnicza praca (w tym dzieci)?
    > Ty w ogóle nie wiesz co piszesz.
    > Tam nie ma regulacji??

    Zastanawiałem się czy odpowiedzieć, ponieważ nie dyskutujesz
    merytorycznie, znieważasz i dopowiadasz coś, czego przedmówca nie napisał.

    Elementy wolnego rynku w Chinach kontynentalnych:
    - brak regulacji w bardzo dyżym zakresie; o ile regulacje np. dot.
    ochrony środowiska mogą być korzystne (mogą, nie zawsze takie są) to
    regulacje w wielu zakresach nie służą niczemu
    - brak obowiązkowego, państwowego socjalu, który zażyna gospodarkę a
    jest nieefektywny

    To co raczyłeś napisać (m.in. obozy pracy), pomijając naruszanie praw
    człowieka, to nie jest w ogóle rynek, a już na pewno nie wolny. Więc
    rozumiem, że wspomniałeś o tym tylko dla emocjonalnego wrażenia.

    Czy może jesteś przedstawicielem doktryny czarne-białe, która dopuszcza
    tylko takie skrajne osądy? Jeśli Chiny są "złe" to mają takie być w
    całości i koniec, nie wolno wskazywać pozytywnych elementów?

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/