eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawop2p - rozważania teoretyczne › Re: p2p - rozważania teoretyczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: p...@g...pl (Piotr Dembiński)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Date: 21 Feb 2008 14:01:48 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Sender: p...@f...domek
    Message-ID: <8...@f...domek>
    References: <f...@c...googlegroups.com>
    <foqe5q$5ii$1@news.onet.pl> <foqgt6$sq1$1@inews.gazeta.pl>
    <foqi6c$e$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@n...lechistan.com>
    <forj6f$rla$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0802130034180.2212@athlon64> <kxd3z5uqzts0$.dlg@habeck.pl>
    <fpektt$7av$10@news.onet.pl> <1kzoqivhxfqh8$.dlg@habeck.pl>
    <7hz8yjzj173v$.9d6z0q7cpa7c$.dlg@40tude.net>
    <olvmkul4dqyh$.dlg@habeck.pl> <8...@f...domek>
    <ypnapl8ziefi$.dlg@habeck.pl> <8...@f...domek>
    <p...@r...org> <8...@f...domek>
    <p...@r...org> <8...@f...domek>
    <p...@r...org>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-235-101.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1203598908 3671 87.205.235.101 (21 Feb 2008 13:01:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Feb 2008 13:01:48 +0000 (UTC)
    X-User: pdemb
    User-Agent: Gnus/5.09 (Gnus v5.9.0) Emacs/21.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:518402
    [ ukryj nagłówki ]

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > Dnia Wed, 20 Feb 2008 23:16:34 +0100, Piotr Dembiński
    > napisał(a):
    >
    > >> > Tak, oczywiście. Dlatego należy uważać, aby w takiej reklamie
    > >> > wykorzystującej wizerunek nie naruszyć jednocześnie dóbr
    > >> > osobistych.
    > >>
    > >> Ale naruszeniem dóbr będzie w tym przypadku samo użycie zdjęcia
    > >> w reklamie - nie chodzi o to czy to będą podpaski, wódka i czy
    > >> premier jest na zdjęciu ładny czy brzydki.
    > >
    > > Tylko że IMO taki wizerunek niekoniecznie musi być przez sąd
    > > potraktowany jako dobro osobiste.
    >
    > No nie, wizerunek zawsze jest dobrem osobistym, art. 23 kc nie
    > znajduje w tym zakresie wyłączeń.

    Czyli pozostają reklamy, w których wykorzystanie wizerunku nie narusza
    dóbr osobistych.

    > Jedyny sposób na uchylenie się od odpowiedzialności to wykazanie
    > braku bezprawności działania. I powiem Ci (na czuja, ale tu prawie
    > dałbym głowę), że 99,999% sądów zawsze uzna, że wykorzystanie
    > wizerunku osoby publicznej w reklamie bez jej zgody, nawet jeśli
    > art. 81 pr. aut. zezwalałby na wykorzystanie tej gęby w zwykłej
    > informacji itd., będzie naruszeniem dóbr osobistych tej osoby.

    Pewnie tak. Ale reklamy gazet i czasopism, w których korzysta się
    z reporterskich zdjęć osób pełniących funkcję publiczną już pod
    ten paragraf o rozpowszechnianiu wizerunku podpadają.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1