eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawop2p - rozważania teoretyczne › Re: p2p - rozważania teoretyczne
  • Data: 2008-02-21 13:01:48
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > Dnia Wed, 20 Feb 2008 23:16:34 +0100, Piotr Dembiński
    > napisał(a):
    >
    > >> > Tak, oczywiście. Dlatego należy uważać, aby w takiej reklamie
    > >> > wykorzystującej wizerunek nie naruszyć jednocześnie dóbr
    > >> > osobistych.
    > >>
    > >> Ale naruszeniem dóbr będzie w tym przypadku samo użycie zdjęcia
    > >> w reklamie - nie chodzi o to czy to będą podpaski, wódka i czy
    > >> premier jest na zdjęciu ładny czy brzydki.
    > >
    > > Tylko że IMO taki wizerunek niekoniecznie musi być przez sąd
    > > potraktowany jako dobro osobiste.
    >
    > No nie, wizerunek zawsze jest dobrem osobistym, art. 23 kc nie
    > znajduje w tym zakresie wyłączeń.

    Czyli pozostają reklamy, w których wykorzystanie wizerunku nie narusza
    dóbr osobistych.

    > Jedyny sposób na uchylenie się od odpowiedzialności to wykazanie
    > braku bezprawności działania. I powiem Ci (na czuja, ale tu prawie
    > dałbym głowę), że 99,999% sądów zawsze uzna, że wykorzystanie
    > wizerunku osoby publicznej w reklamie bez jej zgody, nawet jeśli
    > art. 81 pr. aut. zezwalałby na wykorzystanie tej gęby w zwykłej
    > informacji itd., będzie naruszeniem dóbr osobistych tej osoby.

    Pewnie tak. Ale reklamy gazet i czasopism, w których korzysta się
    z reporterskich zdjęć osób pełniących funkcję publiczną już pod
    ten paragraf o rozpowszechnianiu wizerunku podpadają.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1