  • Data: 2009-09-22 19:54:35
    Temat: Re: okres wypowiedzenia
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd pisze:

    > Rozmawiajmy inteligentnie: Twoje założenie jest takie, że skoro pracownik
    > skrócił sobie okres wypowiedzenia, to to wypowiedzenie jest bezwarunkowo
    > nieważne. Tak?

    Moim zdaniem tak.
    Ale choćby L. Florek [w;] Komentarz do art. 49 kodeksu pracy
    (Dz.U.98.21.94), [w:] R. Celeda, E. Chmielek-Łubińska, L. Florek, G.
    Goździewicz, A. Hintz, A. Kijowski, Ł. Pisarczyk, J. Skoczyński, B.
    Wagner, T. Zieliński, Kodeks pracy. Komentarz, LEX, 2009, wyd. V.
    wskazuje że w grę wchodziłby art. 49 kp czyli takie jednodniowe
    wypowiedzenie byłoby skuteczne - pracownik przestawałby być prawnikiem -
    ale dopiero w terminie kodeksowym. Czyli praktycznie jakby nie
    przychodził do pracy
    też byłby art. 52 kp.

    Coś w tym jest, tylko strasznie nie pasuje mi systematyka kodeksu pracy
    i położeni art. 49 w części zatytułowanej "uprawnienia pracownika w
    razie nieuzasadnionego lub niezgodnego z prawem wypowiedzenia umowy o
    pracę przez pracodawcę"

    Ja jestem za bezwzględną nieważnością :)

    --
    @2009 Johnson