  • Data: 2009-09-22 20:38:16
    Temat: Re: okres wypowiedzenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:pan.2009.09.22.20.31.54@legeartis.org.pl Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Sęk w tym, że przez "czynność sprzeczna z ustawą" w art. 58 par. 1 kc
    > rozumie się czynności, których po prostu nie można dokonać, jak np.
    > sprzedaż ziemi na Księżycu, czynność z samym sobą, niezachowanie
    > szczególnej formy zastrzeżonej pod rygorem nieważności, etc.
    No właśnie sekundę temu o tym napisałem nieco wyżej.
    Ale to nie ma zastosowania w opisanej sytuacji na gruncie KC (o czym także
    we wspomnianym wyżej poście), lecz na gruncie KP.
    Czyli - nie można (w omawianych okolicznościach) dokonać skutecznie i w
    sposób prawnie wważny wypowiedzenia stosunku pracy z jednodniowym okresem
    wypowiedzenia, bo bo KP nie przewiduje takiej czynności, definiując
    natomiast jakich dokonanie w tej materii jest możliwe.

    --
    Jotte