    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odrzucenie spadku kiedy nie ma aktu zgonu i tak dalej
    Date: Thu, 28 Jul 2011 21:29:53 +0200

    news:j0scmn$2f9$2@inews.gazeta.pl...

    > a to o zgonie musisz sie dowiedziec z dokumentu urzedowego?
    > wyraźnie śpiący już dzisiaj jesteś.

    Co doz asady ogólnej nie musi być. Ale w tym konkretnym wypadku powinien.

    To musi być wiarygodna informacja pozwalająca na przeprowadzenie w Polsce
    jakiejkolwiek procedury. Czy sądzisz, ze jak pójdziesz z takim listem i
    bedziesz chciał złożyć oświadczenie o odrzuceniu spadku, to ktokolwiek je
    przyjmie? O zgonie osoby, z któą mieszkasz przeważnie sie dowiadujesz z
    "karty zgonu" wystawionej przez lekarza. Ale bez tej karty załóżmy uważam,
    ze wiarygodna jest jakakolwiek informacja. Ale nie w wypadku człowieka,
    który meiszka kilka tysiecy kilometrów stąd. Taki list, to nie jest żadna
    informacja. Gdyby przyszedł z jakiegoś urzędu, to ewentualnie bym się
    zastanawiał, choć co do zasady powinien to być odpwoiednik naszego aktu
    zgonu stosowny do prawa miejscowego właściwego dla miejsca zgonu.