eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodmowa uznania reklamacjiRe: odmowa uznania reklamacji
  • Data: 2013-04-16 11:42:29
    Temat: Re: odmowa uznania reklamacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 16 Apr 2013, Andrzej Kubiak wrote:

    > Dnia Tue, 16 Apr 2013 09:56:29 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    >
    >> A tak z ciekawości, nie ma przypadkiem jakiegoś rozporządzenia
    >> z listą "przedmiotów nietrwałych" które mają prawo nie
    >> wytrzymać dwu lat?
    >
    > A co wy tak wyskakujecie z tymi dwoma latami?

    Bo taki jest okres "zgodności z umową" określony w ustawie.

    > Towar ma być OK w chwili wydania.
    > Jeśli padnie w ciągu pół roku + 2 miesiące na zgłoszenie,
    > przyjmuje się, że nie był OK w chwili wydania, chyba że sprzedawca udowodni
    > coś innego.

    Owszem. I przez te pół roku to klient jest górą.
    Ale do dwu lat przysługuje prawo do zgłoszenia reklamacji przez
    klienta, tyle, ze już bez domniemania iż przyczyną była owa
    niezgodność (inaczej mówiąc, sprzedawca ma prawo żądać od
    klienta wskazania że w momencie sprzedaży istniała wada
    skutkująca zepsuciem przedmiotu).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1