    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obniżone premie
    Date: Wed, 13 Aug 2008 22:13:08 +0200

    W wiadomości news:g7vdlj$m7e$1@node2.news.atman.pl Icek <i...@d...pl>
    pisze:

    > tez sie zgadza. Nie pasi Ci pracodawca to go zmieniasz,
    To nie takie proste.
    Bywa, że należy od pracodawcy wyegzekwować należne świadczenia, ew.
    odszkodowania, czasem spowodować działania określonych instytucji.
    A w ogóle to czemu tak po prostu spieprzać jak pokopany kundel? A może tak
    narobić gnojkowi koło tyłka?
    Zapytaj mnie - czemu?

    > Wkurza mnie tylko takie cwaniakowanie ze
    > zwolnieniami i tego typu podobnymi.
    No to masz problem, bo jesteś zdenerwowany, musisz się spróbować uspokoić.
    BTW są ludzie, których wkurza np. nieterminowe wypłacanie pensji, tworzenie
    niewłaściwej atmosfery w pracy itp.

    > Sorry. Pracodawca placi - pracodawca
    > wymaga to chyba oczywiste.
    Nie musisz przepraszać. Uważaj za oczywiste co zechcesz.

    > Szantaz pracownika, ze jak pracodawca nie da mu urlopu w okreslonym
    > terminie to ten pojdzie na zwolnienie jest brakiem lojalnosci a ja nawet
    > nazwalbym to oszustwem
    To sobie nazywaj, przecież istnieje wolność słowa, każdy może pieprzyć co mu
    się podoba.
    A jak nazwiesz taki szantaż (cytat z postu rozpoczynającego wątek):
    <cit>
    Tuż przed wyjściem z firmy, na pożegnanie od szefowej
    usłyszałem, że mam zabrać komórkę (prywatną) i odbierać, jak będą mieli
    jakieś sprawy. Na moje pytanie o koszty rozmowy z zagranicy usłyszałem,
    że na pewno nie będą wielkie, a poza tym koszty obcięcia premii będą
    jeszcze większe.
    </cit>
    Brak lojalności, oszustwo czy jakąś inną masz na to działanie nazwę?
    A może trzeba ci jakieś inne przykłady zachowań pracodawców podać?
    Ze swojego życia na przykład?

    > bo ktos za to zwolnienie placi (i nie mow mi ze
    > pracownik bo to wolne zarty).
    Musisz więc zacząć tropić tego ktosia, bo pracownik to jest ubezpieczony z
    mocy prawa, a pracodawca może to sobie wepchnąć w koszty.
    Zaznaczę tu, że pracodawcom zasady te są znane (w każdym razie powinny być)
    oraz - co najważniejsze - nie ma obowiązku bycia pracodawcą.

    > Dodam, ze w sumie to pracownik wogole bo
    > albo pracodawca albo podatnik i jakies glupie twierdzenia, ze pracownik
    > "ze swoich" to chyba jakis zart.
    Dobry żart tynfa wart ale to nie gwarantuje, że zostanie przez każdego
    zrozumiany.
    Albo żart dobry albo zrozumiały dla wszystkich.

    --
    Jotte