  • Data: 2004-05-21 12:02:40
    Temat: Re: o kanarów i mandaty raz jeszcze
    Od: Czapi <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-05-20 19:53, Użytkownik Olo Kwasniak napisał:
    > A odwołanie pasazera wiele daje i wszystko wyjasnia? :-)
    Nie. Ale jest zdaniem jednej ze stron - w tym wypadku nieinstutucjonalnej,
    a co za tym idzie podlegającej ochronie chociażby z powodu domniemania
    niewinności.

    > Otóż bardzo wazne. Bilet nalezy skasowac niezwłocznie po wejsciu do
    > pojazdu - nie na dowolnym przystanku przejazdu lecz na pierwszym, na ktorym
    > sie wsiadło.
    Trudno z tym polemizować. Ja np. w ogóle nie kasuję biletów, bo jeżdżę na
    sieciówce... However... Widzisz, ja nie o tym piszę.
    Chodzi mi o to, że zakres kontroli obejmuje jedynie sprawdzenie, czy osoba
    w danym momencie posiada bilet uprawniający do przejazdu. Wsześniejsze
    przejazdy nie mają znaczenia - bo nie jesteś w stanie stwierdzić, czy ten
    ktoś nie jechał na innym wcześniejszym bilecie...

    > Owszem jezdze i obserwuje. I zdarza sie ze gdy ide blokowac kasowniki osoba
    > ktora jedzie juz czwarty przystanek widzac mnie kasuje bilet. Normalnie taka
    > osoba dostaje mandat.
    Dlaczego? Przecież w momencie kontroli ma ważny bilet. To mniej więcej
    tak, jakby policjant zatrzymał mnie mając na radarze 50, ale mówiąc, że
    widział jak zwalniam, a więc musiałem jechać szybciej. Żaden policjant
    takiego numeru nie wywinie, bo nie ma on szans na utrzymanie taiego mandatu.

    > Polemizowałbym.
    Popytam znajomych sędziów, co by orzekli - to będzie najbardziej miarodajne.

    --
    Po głębszym zastanowieniu Czapi... "który jest jak Bóg". ;)
    [GG: 218698 | Jabber: c...@j...icp.pl | mail w nagłówku ]