  • Data: 2004-05-22 06:57:03
    Temat: Re: o kanarów i mandaty raz jeszcze
    Od: Czapi <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-05-21 20:06, Użytkownik Olo Kwasniak napisał:
    > Raport kontrolera rowniez jest zdaniem jednej ze stron.
    > A domniemanie niewinnosci nie ma tu nic do rzeczy - to nie jest sprawa
    > karna.
    No dobra. Może i z tym domniemaniem się nieco zagalopowałem. Natomiast
    nadal MPK jest instytucją. Gdybym to ja sądził, starałbym się na MPK
    wymusić opracowanie takich procedur, aby wszystkie okoliczności były jasne
    i sprawdzalne.

    > Oczywiscie, ale mi nie chodzilo o wczesniejsze przejazdy w sensie wczoraj,
    > czy tydzien temu, lecz o dany przejazd w czasie przed rozpoczeciem kontroli
    > :-)
    > (wiem, zagmatwałem)
    Nie nie, to ja zagmatwałem - specjalnie zresztą. Chciałem zwrócić uwagę na
    pewien fakt.

    > Nie szkodzi, ale nie dopełniła obowiązku skasowania biletu bezposrednio po
    > wejsciu do pojazdu.
    Tego nie wiesz - mogła jechać na innym bilecie, z innego tramwaju (chyba,
    że u was tak nie można).

    > Widzisz, to jest moim zdaniem fundamentalny przepis i
    > gdyby go nie bylo to nikt by biletów nie kasował tylko kazdy czekałby na
    > kontrolę.
    Ech, wybacz, ale ja wierzę, że żyją jeszcze ludzie uczciwi...

    > Ale jesli policjant 20 min temu zarejstrowal na radarze przekroczenie
    > predkosci to pomimo, ze aktualnie jedziesz zgodnie z przepisami, moze Ci
    > wlepic mandat za czyn sprzed tego okresu.
    Oczywiście - ale ty nie masz dowodu w postaci zapisu z radaru, a policjant
    ma.

    > Czy
    > również uważasz ze wówczas powinienem anulować mandat, bo juz bilet
    > skasował?
    Hmm... Nie wiem w sumie. Bo to już bezczelność. ;)
    Ale tak, czy inaczej - chodzi mi tylko o możliwość pojawienia się
    niescisłości, których być nie powinno i odpowiednie MPK powinny tak
    opracować procedury, aby wszystko było jasne i czytelne.

    I nadal uważam, że w powyższej sprawie MPK nie ma specjalnie racji - nie
    widzę tego, jak trzech powiedzmy kontrolerów obserwuje co się dzieje w
    całym tramwaju i zapamiętuje każdego kto kasował bilet, and so on...

    --
    Po głębszym zastanowieniu Czapi... "który jest jak Bóg". ;)
    [GG: 218698 | Jabber: c...@j...icp.pl | mail w nagłówku ]