  • Data: 2004-05-21 18:06:29
    Temat: Re: o kanarów i mandaty raz jeszcze
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie. Ale jest zdaniem jednej ze stron - w tym wypadku nieinstutucjonalnej,
    > a co za tym idzie podlegającej ochronie chociażby z powodu domniemania
    > niewinności.

    Raport kontrolera rowniez jest zdaniem jednej ze stron.
    A domniemanie niewinnosci nie ma tu nic do rzeczy - to nie jest sprawa
    karna.

    > Chodzi mi o to, że zakres kontroli obejmuje jedynie sprawdzenie, czy osoba
    > w danym momencie posiada bilet uprawniający do przejazdu. Wsześniejsze
    > przejazdy nie mają znaczenia

    Oczywiscie, ale mi nie chodzilo o wczesniejsze przejazdy w sensie wczoraj,
    czy tydzien temu, lecz o dany przejazd w czasie przed rozpoczeciem kontroli
    :-)
    (wiem, zagmatwałem)

    > Dlaczego? Przecież w momencie kontroli ma ważny bilet.

    Nie szkodzi, ale nie dopełniła obowiązku skasowania biletu bezposrednio po
    wejsciu do pojazdu. Widzisz, to jest moim zdaniem fundamentalny przepis i
    gdyby go nie bylo to nikt by biletów nie kasował tylko kazdy czekałby na
    kontrolę.

    > To mniej więcej
    > tak, jakby policjant zatrzymał mnie mając na radarze 50, ale mówiąc, że
    > widział jak zwalniam, a więc musiałem jechać szybciej. Żaden policjant
    > takiego numeru nie wywinie, bo nie ma on szans na utrzymanie taiego
    mandatu.

    Ale jesli policjant 20 min temu zarejstrowal na radarze przekroczenie
    predkosci to pomimo, ze aktualnie jedziesz zgodnie z przepisami, moze Ci
    wlepic mandat za czyn sprzed tego okresu.
    Analogicznie ja zarejestrowalem ze dany delikwent porusza sie bez waznego
    biletu i za to wlepiam mu mandat - jest bez znaczenia ze w chwili wlepiania
    on juz ten bilet posiada. Z reszta czesto zdarza sie ze pasazer ma bilet
    nieskasowany, wiec wystawiam mu wezwanie, a w miedzyczasie kierowca
    odblokowuje kasowniki bo jest przystanek i ów pasazer kasuje swój bilet. Czy
    również uważasz ze wówczas powinienem anulować mandat, bo juz bilet
    skasował?

    pdr
    Olo