eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań kupującego? › Re: niezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań kupującego?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań
    kupującego?
    Date: Sat, 25 Aug 2007 20:02:40 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 50
    Message-ID: <fapr53$69m$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <fapnbv$s74$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.54.27.183
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1188065251 6454 80.54.27.183 (25 Aug 2007 18:07:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Aug 2007 18:07:31 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:482621
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "donwito" <d...@s...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fapnbv$s74$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > w komentarzu do "Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej"
    > na stronie FK znalazłem takie wyjaśnienie:
    >
    > "W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie
    > niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów kupujący będzie
    > uprawniony do żądania naprawy, czyli następuje tu nadal realizacja
    > uprawnień w ramach sekwencji pierwszej (reguła powyższa znajdzie również
    > zastosowanie w przypadku żądania naprawy)."
    > (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?s
    tory=139#5)
    >
    > Nie jestem pewien jak należy faktycznie interpretować te przepisy.
    >
    > Czy jeśli kupujący zażąda np. wymiany, a sprzedawca uzna, że jest ona
    > niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów, to kupujący:
    >
    > a) jest uprawniony do żądania naprawy, ale tylko naprawy - nie może
    > jeszcze w tej chwili zażądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy?
    > Jeśli nie chce naprawy to może spadać na drzewo.
    >
    > a może:
    >
    > b) jest uprawniony do żądania naprawy, ale oprócz tego jest już uprawniony
    > do żądania obniżenia ceny lub do odstąpienia od umowy k-s?
    >
    > Uprzejmie proszę o pomoc w ustaleniu właściwej interpretacji.
    > Pozdrawiam i dziękuję,
    >
    > dw.

    witam

    w komentarzu do ustawy autorstwa Marleny Pecyna jest tak - "dopuszczalność
    żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy jest uwarunkowana
    wystąpieniem jednej z 3 przesłanek z art.8 ust.4 ustawy; jedną z nich jest
    sytuacja niemożliwości naprawy bądź wymiany towaru na wolny od wad lub
    nadmierne koszty wykonania obowiązku przez sprzedawcę (art.8 ust.2 ustawy)";
    zatem w mojej ocenie, zgodnie z powyższym, jak i literalną wykładnią
    przepisu art.8 ust.4 ustawy, jeżeli nastąpi ta wskazana wyżej pierwsza
    przesłanka z art.8ust.4 ustawy, to od razu konsument ma prawo albo żądać
    obniżenia ceny towaru albo odstąpić od umowy;
    interpretacja na FK jest po myśli art.8ust.4 niezasadna;

    pzdr
    k


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1