eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań kupującego? › niezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań kupującego?
  • Data: 2007-08-25 17:02:54
    Temat: niezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań kupującego?
    Od: donwito <d...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    w komentarzu do "Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej" na stronie FK znalazłem takie wyjaśnienie:

    "W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie
    niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów kupujący będzie
    uprawniony do żądania naprawy, czyli następuje tu nadal realizacja
    uprawnień w ramach sekwencji pierwszej (reguła powyższa znajdzie również
    zastosowanie w przypadku żądania naprawy)."
    (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?s
    tory=139#5)

    Nie jestem pewien jak należy faktycznie interpretować te przepisy.

    Czy jeśli kupujący zażąda np. wymiany, a sprzedawca uzna, że jest ona
    niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów, to kupujący:

    a) jest uprawniony do żądania naprawy, ale tylko naprawy - nie może
    jeszcze w tej chwili zażądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy?
    Jeśli nie chce naprawy to może spadać na drzewo.

    a może:

    b) jest uprawniony do żądania naprawy, ale oprócz tego jest już
    uprawniony do żądania obniżenia ceny lub do odstąpienia od umowy k-s?

    Uprzejmie proszę o pomoc w ustaleniu właściwej interpretacji.
    Pozdrawiam i dziękuję,

    dw.