eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową › Re: niezgodność z umową
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodność z umową
    Date: Tue, 19 Jul 2011 14:30:39 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 20
    Message-ID: <j03tdm$inc$1@news.onet.pl>
    References: <6...@e...googlegroups.com>
    <4e21fbc4$1$3503$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@y...googlegroups.com>
    <0...@o...googlegroups.com>
    <ivud1h$40e$1@inews.gazeta.pl> <ivudj2$pln$2@news.onet.pl>
    <4e22bb0b$0$2492$65785112@news.neostrada.pl> <ivug02$1no$2@news.onet.pl>
    <ivuqv0$toa$1@dont-email.me> <ivurjf$7so$1@news.onet.pl>
    <j026d4$6r6$1@news.onet.pl> <j0272u$8un$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: gat133.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1311078646 19180 83.12.19.133 (19 Jul 2011 12:30:46 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Jul 2011 12:30:46 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Antivirus: avast! (VPS 110719-0, 2011-07-19), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:683573
    [ ukryj nagłówki ]

    >> Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy
    >> za
    >> telefon)?
    >
    > Tak, pod pewnymi warunkami:
    >
    > "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    > doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    > wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    > nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
    > wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    > niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    > naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."

    To pytanie jest o tyle ciekawe, że jeśli klient kupił telefon za złotówkę to
    w takiej sytuacji korzystnie jest rozwiązać umowę sprzedaży. W końcu zakup
    nowego przez sprzedawcę by wymienić reklamujacemu wiaże się ze znacznymi
    kosztami (kilkaset razy większymi niż cena zakupu przez klienta).


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1