eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową › Re: niezgodność z umową
  • Data: 2011-07-18 21:03:24
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-07-18 22:51, s...@a...pl pisze:
    >> Po drugie: nawet jeśli żądanie 10 000zł byłoby nieuzasadnione (sprzeczne
    >> ze społeczno-gospodarczym celem itp.), to już żądanie wymiany na nowy
    >> jest prawidłowym żądaniem klienta i należy się do niego zastosować, jeśli
    >> się je wcześniej uznało, choćby poprzez bierność.
    >
    > Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy za
    > telefon)?

    Tak, pod pewnymi warunkami:

    "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
    na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1