eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową › Re: niezgodność z umową
  • Data: 2011-07-19 12:35:30
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-07-19 14:30, s...@a...pl pisze:
    >>> Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy
    >>> za
    >>> telefon)?
    >>
    >> Tak, pod pewnymi warunkami:
    >>
    >> "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    >> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    >> wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    >> nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
    >> wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    >> niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    >> naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."
    >
    > To pytanie jest o tyle ciekawe, że jeśli klient kupił telefon za złotówkę to
    > w takiej sytuacji korzystnie jest rozwiązać umowę sprzedaży. W końcu zakup
    > nowego przez sprzedawcę by wymienić reklamujacemu wiaże się ze znacznymi
    > kosztami (kilkaset razy większymi niż cena zakupu przez klienta).

    Fakt, tu jest ten kozi róg umów promocyjnych z operatorami, że
    reklamowanie z związku z niezgodnością z umową nie zawsze może wyjść
    klientowi na dobre.

    A nie rzuciło mi się w oczy na razie żadne orzeczenie sądu w tym zakresie.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1