  • Data: 2004-09-16 23:15:24
    Temat: Re: nieruchomości
    Od: "CR" <B...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ciekawe...
    > a fakt, że funkcja zapisana przy zgodzie wszystkich współwłaścicieli
    > sądownie zostanie zieniona aktem sprzedaży ?
    > (tzn. sprzedana działka stanowić będzie funkcje dojazdową do całkiem innej
    > działki - a na to sie inni nie zgadzają).
    >

    > Bardzo fajny art ;). a wiesz może jakie są terminy, gdzie cos takiego
    > znalesc?
    > bo nie bede ukrywał taki fakt zaistniał niestety ;) a z pewnych przyczyn
    > jest to dosyc istotne...
    >
    > dzieki i pozdr,
    > grzesiek

    sam sobie odpowiadam, ale niech bedzie ;)
    a poważnie to pytanko po przejrzeniu KC (o współwłasności).

    "Art. 221.

    Czynności prawne określające zarząd i sposób korzystania z rzeczy wspólnej
    albo

    wyłączające uprawnienie do zniesienia współwłasności odnoszą skutek także
    względem

    nabywcy udziału, jeżeli nabywca o nich wiedział lub z łatwością mógł się
    dowiedzieć.

    To samo dotyczy wypadku, gdy sposób korzystania z rzeczy został ustalony

    w orzeczeniu sądowym."

    sam sobie odpowiadam, ale niech bedzie ;)
    a poważnie to pytanko po przejrzeniu KC (o współwłasności).

    Jesli ta działka gruntu w orzeczeniu sadowym [spadek] miała funkcje dojazdu
    do określonych działek, to poprzez zakup jakichs
    udziałów tego gruntu przez osobe trzecią nie zmienia sie[ta funkcja], tak?.
    ****
    "Art. 198.

    Każdy ze współwłaścicieli może rozporządzać swoim udziałem bez zgody
    pozostałych

    współwłaścicieli."

    i jak to ma sie do art199? - przecież sprzedaje jedynie część swoich
    udziałów

    pzdrwm
    grzesiek