  • Data: 2009-05-30 12:22:28
    Temat: Re: nienaturalna natura
    Od: Stefan Sokolowski <s...@m...BEZSPAMUuniv.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

    e...@g...com:
    > Chodziło mi wyłącznie o definicje i tych pojec i sens prawniczy, nie
    > przyrodniczy. sub

    Jasne, odszedłem od Twojego pytania.

    Ale znaczenie terminów prawniczych w dużym stopniu opiera się na
    niejasnych konwencjach i na emocjonalnym wartościowaniu, dlatego
    społeczny odbiór słowa może być bez znaczenia dla przyrodnika,
    dysponującego ścisłą definicją, ale nie jest bez znaczenia dla prawnika.

    A społeczny odbiór terminu ,,prawo natury'' jest w dużym stopniu
    ukształtowny przez przyrodników -- i stąd bierze się powodzenie podobnie
    brzmiącego terminu ,,prawo naturalne''. Myślę, że bardziej stąd niż z
    rozważań starodawnych filozofów.

    - Stefan

    P.S. Nie lubię krospostowania, dlatego usunąłem pl.soc.prawo z listy
    adresatów. Jeśli ktoś uważa, że mój pogląd jest tam potrzebny, to niech
    go sam streści i wyśle.

    --
    Stefan Sokolowski, Gdansk
    http://manta.univ.gda.pl/~stefan/