  • Data: 2009-05-30 13:08:44
    Temat: Re: Słowne dziwolągi w języku prawnym.
    Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Maj, 09:37, piotrpanek
    <DROSOPHILApiotrpanekCEANORHABDI...@gazetaARABIDOPSI
    S.plESCHERICHIA>
    wrote:

    > Tobie się może kojarzyć tak, a mnie inaczej. Zaręczam ci, że gdyby ci
    > przetrącono kręgosłup albo choćby piszczel, nie uznałbyś tego za coś
    > delikatnego. A kiedy można coś przetrącić? Gdy się to potrąci. To, że

    No wiec wlasnie o to mi chodzi, trafiles w sedno, do ciezkich wypadkow
    a nawet do smierci uzywa sie slowa, ktore w kazdym innym znaczeniu
    oznacza cos lekkiego i delikatnego i wlasnie dlatego mi sie to nigdy
    nie podobalo i dalej nie podoba, ze tylko odnosnie wypadkow
    komunikacyjnych znaczenie tego slowa jest inne, niz w kazdym innym
    przypadku, dlatego brzmi groteskowo w polaczeniu ze smiercia.

    > obecnie niemal nie używa się tego słowa (bo większość używa
    > "pierdolnie", a reszta "uderzy" albo "walnie") poza jakimiś poezjami,

    Nie mowie o jezyku potocznym czy wulgarnym.