    From: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nielegalny windows kupiony legalnie :)
    Date: Thu, 22 Dec 2005 15:15:51 +0100

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dodvb3$ssa$1@inews.gazeta.pl...

    > Chyba przyjdzie mi kupić jeszcze raz ten sam produkt. a może jest jakieś
    > wyjście z tej sytuacji? Ktoś zna jakieś sposoby żeby ich zmusić do wydania
    > nr seryjnego czy takie ich prawo żeby nie dać ?

    Prawnie wygląda to tak - masz oryginalny nośnik, dowód zakupu, więc
    jeśli chodzi o prawo karne jesteś nie do ruszenia. Jedyne co Cię może
    spotkać, to pozew cywilny ze strony Microsoftu, o używanie niezgodne z
    umową.
    Ale ponieważ Polska to nie Ameryka, to myślę, że nigdy by z tym nie poszli
    do sądu, bo aby uzyskać odszkodowanie, to muszą udowodnić poniesione straty.
    Jeśli tego nie zrobią, to raczej żaden sąd nic im nie zasądzi. Bo też jakie
    straty ponieśli w zwiazku z tym, że wyrzuciłeś nalepkę? Zresztą to by był
    ciekawy proces. Policja ujawnia Twój stan posiadania, nie mając do tego
    prawa, gdyż wg prawa karnego jesteś czysty. Natomiast policja nie jest od
    rozstrzygania sporów cywilnych i nie ma prawa ujawniać szczegółów
    przeszukania, o ile strona nie jest poszkodowanym, a w tym wypadku nie jest.
    :) Teraz jeśli w jakiś sposób wycieknie to do BSA, to można w regresie
    podać policję do sądu, że z powodu ujawnienia informacji poufnych, naraziła
    Cię na stratę :) Bo przecież jeśli nie ma pokrzywdzonego, to co instytucję
    postronną obchodzi co masz na kompie. :)