    From: W <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nielegalne przetwarzanie danych osobowych
    Date: Wed, 21 May 2014 17:12:37 +0000 (UTC)

    news wystukał, co następuje:

    > ekhm, chodzi(ło) m.in. o te własnie portale. ktos sobie wymyslil ze
    > jawnosc jest rownoznaczna z prawem do gromadzenia i przetwarzania.
    > jeszcze inny powolal sie na ustawe o rejestrze przedsiebiorcow cos w
    > rodzaju "tworzy sie rejestr... itd" nie zwazajac na fakt, ze do
    > tworzenia takiego rejestru jest uprawniony konkretny organ a nie firma
    > krzak.

    dorzucam jeszze yelp, CI grzedznie odpisali:

    "Dziękujemy za wiadomość. Publikujemy dane firm, aby konsumenci mogli
    opowiedzieć o swoich lokalnych doświadczeniach konsumenckich i ponieważ
    informacje odnośnie Twojej firmy są danymi powszechnie dostępnymi. W związku
    z tym, ogłoszenie firmy pozostanie w stanie niezmienionym z uwagi na dobro
    konsumentów.

    Oczywiście jeśli znajdziesz nieprawidłowe informacje odnośnie swojej firmy,
    jak jej nazwa lub lokalizacja, proszę dać nam znać abyśmy mogli je poprawić.
    Należy jednak pamiętać, że nie poprawiamy recenzji, tak więc jeśli recenzja
    konsumenta wydaje się odzwierciedlać doświadczenia i opinie użytkownika,
    zazwyczaj pozostawiamy ją bez zmian.

    Regards,
    Jerzy
    Yelp User Support
    San Francisco, California"

    Zastanawia mnie czy w tym przypadku da się cokolwiek zdziałać...

    > stawiam piwo temu kto znajdzie zrodlo ocenyfirm.com tzn. kto konkretnie
    > stoi za tym po(d)miotem ? ktos sie zakamuflowal za reverse proxy i

    technicznie chyba awykonalne, przynajmniej z poziomu 'szarego' użytkownika.

    giodo?
    Pochwalisz się rezultatami od nich?

    > dodam ze w sieci powstalo mnostwo klonow (pod roznymi domenami) jednej
    > i tej samej firmy (lub kilku), ktora gromadzi dane chyba wszystkich
    > przedsiebiorcow, wszystko indeksowane przez google.
    > zastanawia mnie po co to ? dla pagerank-u ?

    reklamy? ale w sumie - aż taki ruch by generowało toto, żeby się opłacało?