    From: "Robert J." <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Date: Mon, 2 Jan 2006 17:26:04 +0100

    > 5.) bo co jeśli, ktoś bardzo dowcipny lub złośliwy zmieni tablice
    > rejestracyjne i takim samym samochodem (marka, kolor) przejedzie 10 razy
    > przed fotoradarem robiąc dubla na liczniku względem przepisowej prędkości.
    >
    > Myślisz, że to ostatnie jest niemożliwe? Sam mam dwóch kumpli, którzy mają
    > takie samo autko jak ja, a numery nieznacznie się róznią...
    >

    > To jak, dobry jest ten przepis czy nie?

    Niech żyje teoria spisku ;-). Już widzę te tabuny dowcipnisiów zmieniających
    tablice i paradujących przed fotoradarami :-).
    Ja wiem że wszystko jest możliwe, ale tutaj roztrząsany jest przypadek jak
    najbardziej normalny i prawdopodobny. Koleś jechał autem z dwoma innymi i
    teraz nie ma winnego który prowadził. Na dodatek jeśli był to któryś z jego
    kolegów to robił to bez zgody właściciela pojazdu. Nie gadaj o możliwości
    powstania przypadku jednego na 1000, który niby ma dyskwalifikować przepis.
    Czy uważasz, że jeśli np. lekarstwo, które generalnie ratuje życie, komuś
    nagle zaszkodzi przez jakiś zbieg okoliczności, to należy je wycofać ze
    sprzedaży? Chyba nie, prawda? Podobnie tutaj, przepis pozwala generalnie
    egzekwować mandaty od większości piratów drogowych. I nie uważam, żeby fakt
    niemożności zidentyfikowania jednego na 1000 (lub nawet rzadziej) miałoby
    ten przepis uchylać... W wielu innych sprawach stosowane są umorzenia, więc
    czasem może się zdarzyć i tutaj...