  • Data: 2009-05-26 06:21:44
    Temat: Re: nie trzeba wskazywac kto kierowal autem ?
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mariusz pisze:

    > Oprócz samochodu wypadek można spowodować również np. młotkiem lub drabiną.
    > Cy w takim przypadku również prezes powinien prowadzić ścisłą ewidencję
    > użytkowania każdego przedmiotu będącego własnością firmy, który mógłby
    > spowodować wypadek?

    Nie widzisz różnicy między wypadkiem z młotkiem a wypadkiem samochodowym?

    > Niech lepiej urzędnicy za bardzo nie wtrącają się, w jaki sposób ludzie mają
    > dysponować swoją własnością.

    Problem zdaje się leży w zwykłym nieporozumieniu.
    Jest dla mnie rzeczą oczywistą, że pracodawcy mają dość innych
    obowiązków i mają prawo swobodnego dysponowania swoim majątkiem, ale
    jeżeli na proste pytanie - kto używał Pańskiego samochodu w określonym
    dniu nie potrafią odpowiedzieć to znaczy że nie panują nad prowadzonym
    przez siebie interesie. Zdecydowana większość znanych mi firm ma taką
    ewidencję i potrafiłaby odpowiedzieć na to proste pytanie. Choćby ze
    względu na własne bezpieczeństwo.
    Podejrzewam, że gdyby samochód uczestniczył w wypadku właściciel
    samochodu szybko znalazłby kierowcę (bo byłoby gorąco) albo gdyby go
    okradziono (a świadkowie mówiliby, że pod domem stał jego firmowy
    samochód). Przekroczenie szybkości to żadne przestępstwo czy wykroczenie
    stąd pobłażanie dla takich zachowań.

    --
    spp