  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie chca mi uwzglednic reklamacji ;((( prosze o pomoc
    Date: Sun, 25 Jun 2006 01:50:26 +0200

    news:449dc91a$1@news.home.net.pl...

    > Z mojej praktyki przed sądami cywilnymi zdecydowanie nie wynika, żeby
    > strona pozwana musiała przedstawiać jakiekolwiek dowody, w szczególności
    > dowody swojej winy ;-)

    Slip jest wystarczającym dowodem zawarcia transakcji, jeśli sklep chce
    oddalić żądania powoda, to musi udowodnić, że ta transakcja nie dotyczyła
    tej sukienki w kwiatki, którą reklamuje klient, lecz bluzki w paski. Aby to
    zrobić musiał by udowodnić, że w tym samym czasie na tą samą kwotę został
    kupiony inny trowar, niż sugeruje klient. Jeśli nie pokaże rolki z kasy z
    tego okresu, to tylko potwierdzi swoją winę.

    > US sprawdzi sobie wspomnianą taśmę i znajdzie dowód transakcji. Ale US nie
    > ma prawa podzielić się wnioskami z kontroli z kimkolwiek, z sądem cywilnym
    > włącznie, chyba że w grę wchodzi przestępstwo.

    Klient stwierdzi, że nie otrzymał paragonu, bo sklep mu go nie chciał
    wydać, zapewne celem uniknięcia konieczności przyjęcia towaru o którym
    wiedział, że jest wadliwy. I US jak najbardziej potwierdzi przed sądem
    cywilnym, że taka transakcja miała miejsce. Jeśli uważasz inaczej podaj
    podstawę prawną, która nie pozwala US udzielić informacji na temat podmiotu
    sądowi cywilnemu? Jeśli sąd uważa, że taka informacja jest mu niezbędna to i
    tą informację uzyska.