  • Data: 2002-12-10 22:13:42
    Temat: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Piszesz o regulacjach dotyczących rękojmi. Autor wątku napisał "Oddalem
    > komputer (na gwarancji)"

    > Istnieje możliwość przedłużenia terminu do 21 dni w przypadku rękojmi.
    >
    > wind

    Masz rację ale :
    Kupujący, który nie zamierza korzystać z uprawnień gwarancyjnych, może
    podnieść roszczenia z rękojmi wobec sprzedawcy. Postępowanie reklamacyjne w
    ramach rękojmi Jest realizowane w całości przez sprzedawcę. Kwestię tę
    regulują przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z 30 maja 1995 r. w sprawie
    zawie­rania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem
    konsumentów. Mają tu zastosowanie następujące zasady:

    - Sprzedawca jest obowiązany przyjąć i rozpatrzyć reklamację konsumenta.
    Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji i żądać, aby konsument
    zgłosił ją wytwórcy lub dostawcy wadliwego towaru.

    - Reklamacja konsumenta może być zgłoszona ustnie lub pisemnie.

    - Sprzedawca jest obowiązany pisemnie potwierdzić kon­sumentowi przyjęcie
    reklamacji.

    - Sprzedawca obowiązany jest do niezwłocznego usunięcia wady ( to raczej
    spożywka).

    -Jeżeli natychmiastowe usunięcie wady jest niemożliwe, wówczas termin
    usunięcia wady lub odpowiedzi nie uwzględniającej reklamacji wynosi 14 dni
    kalendarzowych (nie zaś dni roboczych).

    Termin 14 dni na rozpatrzenie reklamacji ma również zastoso­wanie w
    sytuacji, w której wymagane jest sprawdzenie zasad­ności reklamacji (np.
    opinia rzeczoznawcy, badanie w miejscu używania wyrobu) lub sprowadzenie
    nowego towaru na wymianę, albo wówczas, gdy reklamacja jest załatwiana przez
    usunięcie wady. W przypadku konieczności dokonania oględzin towaru u
    kupującego termin na załatwienie rekla­macji nie może jednak przekroczyć 21
    dni od daty jej zgłoszenia. Przedłużenie tego terminu wymaga pisemnej zgody
    kupu­jącego.

    Zostanę przy swoich 14 chyba się klienci nie obrażą?