-
1. Data: 2002-12-10 15:43:58
Temat: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
Od: k...@i...pl (Michal Krzeminski)
Witam.
Pewnego pieknego dnia komputer zaczal mi sie wieszac, przy kazdym wlaczeniu
wyskakiwal komunikat o zresetowaniu BIOSu z powodu zlych ustawien taktowania
procesora itp. Oddalem komputer (na gwarancji) do serwisu, po 5 tygodniach
dowiedzialem sie ze plyta glowna (ASUS A7V133-C) zostala wyslana do
dystrybutora, ale niestety juz jej nie zobacze, bo dystrybutor, cytuje: "mial
przesuniecie w magazynie". Zaproponowano mi dwie opcje: dostaje zwrot
pieniazkow (230 zl - tyle oddal im podobno dystrybutor) i pozostale bebechy
komputera albo wmontuja mi plyte ECS na tym samym chipsecie co wspomniany
ASUS.
Mam wiec pytanie: czy powinienem przystac na ten uklad? Nie podoba mi sie to
(nie po to dalem 600 zl, zeby teraz miec ECSa) , ale teoretycznie jest to
wymiana podzespolu na inny o podobnych parametrach. Pewnie i tak nie mam
szans nic wywalczyc, ale chcialbym znac Wasze zdanie.
Pozdrawiam.
--
Michal Krzeminski
k...@i...pl
----------------------------------------------------
---------------------
Jak oszczedzac?
>>> http://oszczedzanie.interia.pl <<<
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo
-
2. Data: 2002-12-10 21:13:44
Temat: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
> Pewnego pieknego dnia komputer zaczal mi sie wieszac, przy kazdym
wlaczeniu
> wyskakiwal komunikat o zresetowaniu BIOSu z powodu zlych ustawien
taktowania
> procesora itp. Oddalem komputer (na gwarancji) do serwisu, po 5 tygodniach
> dowiedzialem sie ze plyta glowna (ASUS A7V133-C) zostala wyslana do
> dystrybutora, ale niestety juz jej nie zobacze, bo dystrybutor, cytuje:
"mial
> przesuniecie w magazynie". Zaproponowano mi dwie opcje: dostaje zwrot
> pieniazkow (230 zl - tyle oddal im podobno dystrybutor) i pozostale
bebechy
> komputera albo wmontuja mi plyte ECS na tym samym chipsecie co wspomniany
> ASUS.
> Mam wiec pytanie: czy powinienem przystac na ten uklad? Nie podoba mi sie
to
> (nie po to dalem 600 zl, zeby teraz miec ECSa) , ale teoretycznie jest to
> wymiana podzespolu na inny o podobnych parametrach. Pewnie i tak nie mam
> szans nic wywalczyc, ale chcialbym znac Wasze zdanie.
Jeśli reklamowałeś w sklepie detalicznym i jesteś klientem to sklep ma
14 dni (nie roboczych ale dni dokładnie) na załatwienie reklamacji (tylko w
kartach gwarancyjnych piszą różne terminy ale w przypadku rękojmi 14 dniowy
termin był nieprzekraczalny) 15 dnia prosisz o zwrot gotówki lub otrzymujesz
pisemna odmowę naprawy gwarancyjnej co nie nastąpiło co oznacza że
sprzedawca nie wywiązał się ze swoich obowiązków i masz prawo na odstępstwo
od umowy kupna sprzedaży bo wymiana jeśli taka by miała nastąpić to w
ustawowym terminie. Ale powiem ci szczerze, że nie wiem co ci radzić sam nie
dopilnowałeś swego i nie znałeś swoich praw ? Zwrot ceny towaru może być
tylko w wysokości jaką ty zapłaciłeś a nie co hurtownia im dała bo to ich
rozliczenia a twoja cena zakupu jest przecież inna. Towar nie jest
równoważny bo cena jest miernikiem wartości produktu i jeśli ci się zepsuje
telewizor SONY za 6 tys. zł to jeśli ci ktoś proponuje wymianę na TELESTARA
równie dobrego bo ma taka samą liczbę kanałów i przekątną ekranu a kosztuje
3 tysiące zł to weźmiesz ? Płyty o których piszesz mają jedynie kilka
wspólnych elementów ( akurat na tym się znam lepiej niż na prawie ) ale są
zbudowane inaczej ASUS ma inny BIOS inne funkcje i należy do innej klasy
płyt. ECS jest to marka popularna ( ja ją chwalę bo jest niedroga i
procentowo mniej się psuje od ASUSA to mogę stwierdzić jako sprzedawca bo
sprzedaje ich 10 krotnie więcej niż ABITA i ASUSA razem wziętych).
Ale wracając do twojego problemu, proponuję odzyskać pieniądze za swoją
starą płytę i kupić tego ECS-a ale w innym sklepie gdzie maja normalne
podejście do klienta lub załatwienia reklamacji (5 tygodni i nie załatwiona
reklamacja ). Tylko jak zmusić sprzedawcę skoro sobie tak poczyna jak z
tobą, może federacja konsumentów ci pomoże i inspekcja handlowa. Zapytaj się
w sklepie gdzie wisi DZIENNIK USTAW który reguluje prawa konsumenckie lub
aby pokazali tabliczkę z nr tel. do PIH-u bo coś ci się wydaje że ktoś z
kogoś robi durnia ( ustawowy obowiązek wywieszenia takich informacji w pkt.
sprzedaży), może to zadziała ale wątpię bo dziś zbiera się kilku łepków i
zakłada sklep komputerowy i robią biznes a klient(?) to zło konieczne trzeba
tylko go skasować a o resztę niech sam się martwi. Sam wybrałeś sklep, sam
powinieneś znać swoje prawa i sam będziesz musiał wyegzekwować swoje ( no
może federacja lub PIH ciebie wspomogą). Gdybym miał takich klientów jak ty
to życie byłoby piękne i bezstresowe (może dlatego że sam się przejmuję
dobrem klienta działam 12 lat w branży, ale to docenia klient dopiero po
czasie a przed zakupem to najważniejsza jest cena a nie obsługa).
Pozdrowienia Andrzej z Szczecina
-
3. Data: 2002-12-10 21:27:15
Temat: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
Od: t...@p...onet.pl
"Andrzej i B." <a...@t...pl> napisał:
> Jeśli reklamowałeś w sklepie detalicznym i jesteś klientem to sklep ma
> 14 dni (nie roboczych ale dni dokładnie) na załatwienie reklamacji
Piszesz o regulacjach dotyczących rękojmi. Autor wątku napisał "Oddalem
komputer (na gwarancji)"
>(tylko w
> kartach gwarancyjnych piszą różne terminy ale w przypadku rękojmi 14 dniowy
> termin był nieprzekraczalny)
Istnieje możliwość przedłużenia terminu do 21 dni w przypadku rękojmi.
wind
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2002-12-10 21:35:01
Temat: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
Od: t...@p...onet.pl
k...@i...pl (Michal Krzeminski) napisał:
> Oddalem komputer (na gwarancji) do serwisu, po 5 tygodniach
> dowiedzialem sie ze plyta glowna (ASUS A7V133-C) zostala wyslana do
> dystrybutora, ale niestety juz jej nie zobacze, bo dystrybutor, cytuje: "mial
> przesuniecie w magazynie".
> Zaproponowano mi dwie opcje: dostaje zwrot
> pieniazkow (230 zl - tyle oddal im podobno dystrybutor) i pozostale bebechy
> komputera albo wmontuja mi plyte ECS na tym samym chipsecie co wspomniany
> ASUS.
Zgłoś się z tą sprawą do Rzecznika Praw Konsumenta. Wątpię, aby Twoja umowa
gwarancyjna przewidywała takie terminy i sopoby rozpatrywania reklamacji.
Sposób działania sprzedawcy i jego propozycje to kpina, jeżeli dalej będą się
tak zachowywać zgłoś skargę do PIH.
wind
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2002-12-10 22:01:11
Temat: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>
Witam
tez pare razy mialem problem ze psujacym sie sprzetem komputerowym, jest to
tylko elektronika i ma prawo sie zepsuc. a wiec pretensji do sprzedawcy
niemam, dodam ze raz zepsul mi sie dysk IBM 13 Gb, a dostalem 40 Gb:)).
innym razem siadla mi płyta głowna sprzedawca cos kecil i krecil skonczylo
sie na tym ze dostalem zwrot pieniedzy jaki ja zaplacilem 11 miesiecy temu,
ty kupiles Asusa i Asus ci sie nalezy, jezeli nie daja ci asusa to maja
obowiazek zwrucic ci pieniadze.
gdziesz czytalem o prawach gwarancji i rekojmic w rozporzadzeniu ministra z
dnia 22 czerwca 2002r.
ja sugeruje ci zapoznac sie z literatura, kodeksem, isc do kolesia
powiedziec mu co i jak, postraszyc sadem i pih'em powinno pomóc a jak nie to
do pih'u maja bodajze 30 dni na załatwienie sprawy,
powiem tak WALCZ O SWOJE I SIE NIEDAJ!!!
pozdrawiam Nowak Ł.
-
6. Data: 2002-12-10 22:13:42
Temat: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
> > Jeśli reklamowałeś w sklepie detalicznym i jesteś klientem to sklep ma
> > 14 dni (nie roboczych ale dni dokładnie) na załatwienie reklamacji
>
> Piszesz o regulacjach dotyczących rękojmi. Autor wątku napisał "Oddalem
> komputer (na gwarancji)"
>
> >(tylko w
> > kartach gwarancyjnych piszą różne terminy ale w przypadku rękojmi 14
dniowy
> > termin był nieprzekraczalny)
>
> Istnieje możliwość przedłużenia terminu do 21 dni w przypadku rękojmi.
>
> wind
Masz rację ale :
Kupujący, który nie zamierza korzystać z uprawnień gwarancyjnych, może
podnieść roszczenia z rękojmi wobec sprzedawcy. Postępowanie reklamacyjne w
ramach rękojmi Jest realizowane w całości przez sprzedawcę. Kwestię tę
regulują przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z 30 maja 1995 r. w sprawie
zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem
konsumentów. Mają tu zastosowanie następujące zasady:
- Sprzedawca jest obowiązany przyjąć i rozpatrzyć reklamację konsumenta.
Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji i żądać, aby konsument
zgłosił ją wytwórcy lub dostawcy wadliwego towaru.
- Reklamacja konsumenta może być zgłoszona ustnie lub pisemnie.
- Sprzedawca jest obowiązany pisemnie potwierdzić konsumentowi przyjęcie
reklamacji.
- Sprzedawca obowiązany jest do niezwłocznego usunięcia wady ( to raczej
spożywka).
-Jeżeli natychmiastowe usunięcie wady jest niemożliwe, wówczas termin
usunięcia wady lub odpowiedzi nie uwzględniającej reklamacji wynosi 14 dni
kalendarzowych (nie zaś dni roboczych).
Termin 14 dni na rozpatrzenie reklamacji ma również zastosowanie w
sytuacji, w której wymagane jest sprawdzenie zasadności reklamacji (np.
opinia rzeczoznawcy, badanie w miejscu używania wyrobu) lub sprowadzenie
nowego towaru na wymianę, albo wówczas, gdy reklamacja jest załatwiana przez
usunięcie wady. W przypadku konieczności dokonania oględzin towaru u
kupującego termin na załatwienie reklamacji nie może jednak przekroczyć 21
dni od daty jej zgłoszenia. Przedłużenie tego terminu wymaga pisemnej zgody
kupującego.
Zostanę przy swoich 14 chyba się klienci nie obrażą?
-
7. Data: 2002-12-10 22:16:43
Temat: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>
Witaj
Ja osobiscie przycisnąłbym sklepikarza, aby dal mi nowa plyte ASUSA - a
jak nie ma to niech da model ktory obecnie jest na rynku. Zreszta
zastanawiam sie czy sklepikarz nie robi Cie w balona - watpie bowiem zeby
ASUS wyslal jakis ulamek wartosci plyty - i to co najmniej z dwoch powodow -
po pierwsze wyprodukowanie takiej plyty na Taiwanie kosztuje grosze - pewnie
sporo mniej niz 200 zeta - dlatego nie oplacaloby sie im odsylac kasy
zamiast nowej plyty. A po drugie renoma bardzo cierpi - nie mozliwe aby ASUS
chcial zeby wymieniano go na "rownowaznego" ECS. Raczerj sklepikarze chca
zachowac sobie ASUSA, a wepchnac Ci bubla. Ja reklamowalem nie tak dawno
2-letniego SOLTEKA - bez probemu po dwoch tygodniach oddali mi nowego -
tylko z tych aktualnie obecnych na rynku.
Pozdrawiam
Jarek
-
8. Data: 2002-12-10 23:15:48
Temat: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
"Andrzej i B." napisa_(a):
Postępowanie reklamacyjne w
> ramach rękojmi Jest realizowane w całości przez sprzedawcę. Kwestię tę
> regulują przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z 30 maja 1995 r. w sprawie
> zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem
> konsumentów.
rozporzadzenie Rady Ministrów z dnia _25 czerwca 2002_ r. w sprawie
szczególowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedazy miedzy
przedsiebiorcami a konsumentami (Dz. U. Nr 96 z 1 lipca 2002 r.,poz.
851)
I tak tylko co do rzeczy sprzedanych do końca tego roku.
> Mają tu zastosowanie następujące zasady:
> - Sprzedawca jest obowiązany pisemnie potwierdzić konsumentowi przyjęcie
> reklamacji.
Jeśli nie załatwia jej niezwłocznie.
> Termin 14 dni na rozpatrzenie reklamacji ma również zastosowanie w
> sytuacji, w której wymagane jest sprawdzenie zasadności reklamacji (np.
> opinia rzeczoznawcy, badanie w miejscu używania wyrobu) lub sprowadzenie
> nowego towaru na wymianę, albo wówczas, gdy reklamacja jest załatwiana przez
> usunięcie wady.
Może być 21 dni
> W przypadku konieczności dokonania oględzin towaru u
> kupującego termin na załatwienie reklamacji nie może jednak przekroczyć 21
> dni od daty jej zgłoszenia. Przedłużenie tego terminu wymaga pisemnej zgody
> kupującego.
Nie ma wymogu pisemności
KG
-
9. Data: 2002-12-11 00:03:58
Temat: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
Od: Kaizen <x...@c...sz>
Pięknego dnia 10 Dec 2002 16:43:58 +0100, k...@i...pl (Michal
Krzeminski) zakodował:
>Mam wiec pytanie: czy powinienem przystac na ten uklad? Nie podoba mi sie to
>(nie po to dalem 600 zl, zeby teraz miec ECSa) , ale teoretycznie jest to
>wymiana podzespolu na inny o podobnych parametrach. Pewnie i tak nie mam
>szans nic wywalczyc, ale chcialbym znac Wasze zdanie.
1. Bez apelacyjnie nie zgadzaj się na żadną z tych opcji.
2. Poproś o oświadczenie na piśmie, że dystrybutor takie numery
wykręca (koniecznie z nazwą dystrybutora). Zadzwoń do dystrybutora i
jeżeli potwierdzi tę nieprawdopodobną historię, to wyślij maila do
Asusa - ta firma ma support jak żadna inna (ale płacisz za to).
3. Nie ma takiej opcji, że dostajesz mniej pieniędzy, niż zapłaciłeś.
Co najwyżej możesz dopłacić jak mogą Ci dostarczyć jedynie lepszą (ale
różnicę pomiędzy tym, co zapłaciłeś, a tym ile kosztuje teraz to, co
masz dostać). Ale większość dystrybutorów wymienia bez dopłaty na
lepszy (mi tak padła 2x nagrywarka Yamahy i 2 razy dostałem lepszy
model).
--
Pozdrawiam,
Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedź www.google.com
GG 2122; ICQ#: 64457775
e-mail Rot13 coded
-
10. Data: 2002-12-11 03:23:32
Temat: Re: naprawa gwarancyjna, czyli ECS za ASUSa
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <2...@p...interia.pl>, Michal Krzeminski wrote:
> procesora itp. Oddalem komputer (na gwarancji) do serwisu, po 5 tygodniach
> dowiedzialem sie ze plyta glowna (ASUS A7V133-C) zostala wyslana do
> dystrybutora, ale niestety juz jej nie zobacze, bo dystrybutor, cytuje: "mial
> przesuniecie w magazynie". Zaproponowano mi dwie opcje: dostaje zwrot
> pieniazkow (230 zl - tyle oddal im podobno dystrybutor) i pozostale bebechy
> komputera albo wmontuja mi plyte ECS na tym samym chipsecie co wspomniany
> ASUS.
> Mam wiec pytanie: czy powinienem przystac na ten uklad? Nie podoba mi sie to
> (nie po to dalem 600 zl, zeby teraz miec ECSa) , ale teoretycznie jest to
> wymiana podzespolu na inny o podobnych parametrach. Pewnie i tak nie mam
Nie jest to inny podzespol o podobnych parametrach. To tak jakby Ci za
dlugopis powiedzmy parker ktos dawal jakiegos bic-baca.
--
Marcin