    From: "Witold" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: najem
    Date: Tue, 7 Jun 2005 23:15:25 +0200

    > to ze przeszlo na osobe pelnoletnia nie daj mu dalej zadnych praw do
    > lokalu.

    > No to jak nie chce to jego biznes kto jest zameldowany w tym lokalu.

    Sęk w tym, że główny najemnca (rodzic) nie informował o rosnącym zadłużeniu,
    a spółdzielnia powiedziała mi, że nie mają obowiązku mnie informować bo nie
    jestem właściciel, więc poinformowali mnie dopiero, wyrokiem sądu, że odbyła
    się rozprawa i że mam zapłacić solidarnie itd.

    Oficjalne dochody głównego najemny oraz innych osob zamieszkujących
    (rodzenstwa) są znikome. Łącznie komornik może im pobrać 130 zł., natomiast
    mnie chce zainkasować pół wypłaty (1300 zł). Pozostaje mi roszczenie
    regresowe, ale przy takim układzie to komornik może ściągać sobie latami.
    Więc skoro odemnie kasuje tyle kasy i w rzeczywistości spłacam zadłużenie w
    90% to chce zrobić jakiś mały porządek, ale na to nie będe miał zgody
    głównego najemcy i koło sie zamyka.
    Jak mnie teraz komornik przycisnie nie będe mogł sobie pozwolic na zakup,
    czy najem jakiegoś lokum, zadłużenie znowu urosnie, znowu będe musial je
    spłacać i tak w koło.