    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naciaganie klienta ?
    Date: Tue, 31 May 2005 23:37:03 +0200

    Re to: Mateusz Pronobis [Tue, 31 May 2005 22:22:50 +0200]:

    > Przyszedlem do przyszlego klienta z odpowiednim sprzetem
    > ktory byl mu potrzebny i za ktory po uruchomieniu powinien
    > zaplacic, nie bylo warunkow tech. aby zamontowac sprzet wiec
    > poprosilem klienta i zakup rurki i przewodu;) co tez uczynil.
    > Polaczenie sie nie udalo wiec podziekowalem klientowi i
    > chcialem zdjac sprzet ale spotkalem sie z ostrym sprzeciwem
    > i zadaniem pokrycia kosztow ktore poniosl klient. Uznal ze go
    > nacioglem chociaz nie wziolem nic.

    W zasadzie nie wiem jak prawnie, ale skoro to jest po radiu,
    to przeciez pierwsza i podstawowa rzecza ktora powinienes
    zrobic jest sprawdzenie zasiegu. Krotko mowiac, bierzesz pod
    pache laptoka, lecisz do klienta i patrzysz: widzi czy nie
    widzi? Podepnie sie? Nie? Szkoda, przepraszam, sie nie da.

    Jesli powiedziales mu "kup pan sprzet to podlacze" ale nie
    sprawdziles czy podlaczysz, to IMO tak: naciagnales go na
    te wydatki. W koncu kupil go z powodu Twojego "pan kupi, ja
    podepne" a nie zeby ladnie mu wygladal na parapecie, nie?

    Nie wiem jak prawnie. Z punktu widzenia prowadzenia wlasnej
    dzialalnosci -- dales ciala i tyle... Mozesz byc calkowicie
    pewien, ze ten klient paru nastepnych potencjalnych przez
    Twoj wybryk Ci uwali.

    Kira