    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieci do mietnikw osiedlowych.
    Date: Mon, 12 Sep 2011 21:08:42 +0000 (UTC)

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Ale pierwszy raz ma szanse się wyłgać.

    > To jest proste: zaprzeczenie operacji odwrotnej nie musi rodzić
    > odwrotnego skutku, a przyjęcie takiej tezy jest błędem logicznym.
    > Opanowane zarówno w algebrze logicznej jak i rachunku zbiorów
    > nim wszyscy obecni na grupie się narodzili.
    > Dla RZ hasło brzmi "nisko przelatujące kwantyfikatory", dla
    > algebry też się coś wymyśli ;) - ktoś ma propozycje?
    >
    > ZABRANIE czyjejś rzeczy ruchomej stanowi konkretne przestępstwo,
    > nie wiem jak Ty widzisz ZABRANIE czyichś śmieci :P
    > Jeśli zaś chciałeś porównać z DANIEM komuś roweru, to również Ci

    Nie kombinuj.

    Sprawa jest bardzo prosta - jeśli ktoś podrzuca do mojego śmietnika
    swoje śmieci (a ja płacę za wywóz tych śmieci), to przez to że on (i
    jemu podobni) podrzucają - muszę zamówić częstszy wywóz, płacąc
    odpowiednio więcej.

    Po prostu - wywiezienie śmieci na wysypisko kosztuje. Jeśli on nie
    płaci za swoje, tylko dorzuca do moich - ja płacę za wywóz jego śmieci.

    Nie wiem jak to można prościej napisać.

    > Oczywiście że nie jest.
    > Ale dyskusja nie jest o tym "czy to jest w porządku", ale o tym
    > "czy można w jakiś prawny sposób nakopać chamowi".
    > I - niestety - wychodzi że w przeciętnym przypadku nie można.
    > Powoływanie się na "bycie w porządku" wiele nie da.
    > Wychodzi, że *na początek* musi być opis - i wtedy można
    > zacząć myśleć nad tym, jak chama uziemić.
    > IMVHO, można również zdobyć inny dowód że "cham został powiadomiony"
    > (że śmietnik ma konkretne przeznaczenie i jest opłacany z prywatnych
    > środków), ale to chyba trudne.

    Widzisz, ja w przypadku śmietnika uważam że ma tu zastosowanie zasada
    "nie twoje - nie rusz".
    Nie "twoja" usługa wywozu śmieci - nie wykorzystuj jej.

    Wiesz że twoja, albo wyraźnie wiesz że możesz ją wykorzystać (bo ktoś
    wyraźnie oznaczył że także na twoje potrzeby ją wykupił) - proszę
    bardzo.

    > Ale nie mieszaj publicznej dostępnosci z publicznym przeznaczeniem.

    W tym przypadku, gdy Andrzej pisze: "jesli nie zamknąłeś, względnie nie
    oznaczyłeś tak że ślepy się skapnie, to pogódź się z tym że będzie
    publicznie wykorzystywany" - sprowadza się to do tego samego.

    Współcześnie mamy taką sytuację, że generalnie wywóz odpadów
    komunalnych musimy opłacać z własnej kieszeni. Taka jest po prostu
    norma.
    Są od niej wyjątki, w postaci koszy na drobnicę, papierek itp,
    poustawianych na chodnikach (zdecydowanie za rzadko, ale to inna
    sprawa) plus ew. wywóz gabarytów - choć np. u nas jest oddzielny
    śmietnik na gabaryty, też zamykany, i za wywóz tych gabarytów też płacę.

    --
    Pozdro
    Massai