  • Data: 2011-09-12 21:24:44
    Temat: Re: mieci do mietnikw osiedlowych.
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale niestety pisząc, że dorzucając komuś śmieci w dniu odbioru do
    > niezapełnionego jeszcze całkiem kosza podnosisz mu koszta tego
    > odbioru - piszesz brednie. Sugeruje to, że nie masz bladego pojęcia
    > jak wyglądają rozliczenia odbioru śmieci.

    Ależ oczywiście że ponosisz.
    Pośrednio, ale ponosisz.

    Wystarczy ociupinkę zdjąć klapki z oczu, i po patrzeć szerzej.

    Wyobraź sobie, że firma wywożąca śmieci pracuje w gminie gdzie połowa
    mieszkańców płaci za wywóz, a połowa podrzuca śmieci do sąsiada (nawet
    za jego zgodą).
    Firma płaci wysypisku za każdą tone odpadów.
    Mieszkańcy gminy produkują dajmy na to 100 ton odpadów miesięcznie.
    Za te 100 ton firma musi zapłacić - i dzieli tę opłatę na tę połowę
    mieszkańców płącących, którzy de facto wyprodukowali 50 ton. Pozostali
    nie płacą.

    Gdyby zacząć egzekwować opłaty od wszystkich - po roku okazałoby się,
    że firma może obniżyć opłaty i możesz płacić 2 razy mniej za wywóz
    swoich śmieci.

    Teraz narzekasz że boli Cię jak oddajesz połowę kosza, a płacisz za
    cały.
    Otóż gdyby twój sąsiad zapłacił za wywóz połowy kontenera - tych swoich
    śmieci, którymi dopełniasz swój kosz, firma przekalkulowałaby stawki i
    płaciłbyś połowę (może ciut więcej) tego co teraz płacisz.

    --
    Pozdro
    Massai