  • Data: 2011-09-13 13:39:47
    Temat: Re: mieci do mietnikw osiedlowych.
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie, nie ponoszę - firma musi mieć tak skalkulowane stawki, żeby jej
    > się opłacało nawet przy całkowitym zapełnianiu koszy przez wszystkich
    > klientów.

    Wiesz co, aż wstyd że trzeba Ci to tłumaczyć, toż to podstawy.

    Firma to musi mieć skalkulowane tak żeby wyjść na zysk, a jednocześnie
    żeby konkurencja jej nie wygryzła niższymi stawkami.

    Firmy nie obchodzi stopień zapełnienia kosza. Firmę obchodzi ile W
    SUMIE ma odpadów do przekazania wysypisku.
    Koszt wywozu jednego kosza od klienta kalkuluje po prostu na podstawie
    średniej masy śmieci w tym koszu, a nie jaki procent pojemności kosza
    stanowią.

    Inaczej mówiąc - jakby firma z jakiegoś powodu wymieniła kosze na
    większe o 1/4, a ty nadal byś do kosza wrzucał 30 kg odpadów tygodniowo
    (bo niby czemu więcej), to czy podniosłoby to koszty firmy? NIE.

    > Poza tym mniej kosz do zebrania to mniej trasy do objechania,

    Ty, to kto Ci podrzuca te śmieci do kosza? Sąsiad z drugiego końca wsi,
    czy jednak z sąsiedniej działki? Jak z sąsiedniej działki, to gdzie tu
    mniej czy więcej trasy do objechania?

    > mniejsze
    > zużycie paliwa i pojazdów, mniej roboczogodzin dla pracowników -
    > oszczędność!

    Roboczogodzin tylko minimalnie więcej (trzeba drugi kosz opróżnić),
    dlatego też napisałem że płaciłbyś ciut wiecej niż połowę tego co teraz.

    > [ciach]

    > ROTFL
    >
    > Już widzę, jak obniżają ceny.
    >
    > Naiwny jesteś.

    Tia, że wejdzie konkurencja to wielka naiwność. Eeech... Układ, ani
    chybi układ.

    --
    Pozdro
    Massai