  • Data: 2011-09-12 20:26:14
    Temat: Re: mieci do mietnikw osiedlowych.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.09.2011 21:36, Massai pisze:

    > Pisałeś że niedowidzący staruszek bez okularów w ogóle nic nie
    > przeczyta, więc musi być śmietnik zamknięty.

    Znajdź mi słowo "musi" w moich wypowiedziach w takim kontekście,
    kłamczuszku.

    > A ktoś inny nie przypnie. I co? wolno sobie odjechać? Ma "spadać na
    > drzewo z pretensjami"?

    A ty ciągle wymyślasz zniknięcie zamiast wykorzystania. Trzymaj się wątku.

    > Jeśli moja wspólnota musi zamawiać 2 razy częściej wywóz śmieci, bo
    > ktoś notorycznie podrzuca swoje - to nie jest to "zrobić rundkę".

    A jeśli nie musi?

    [ciach]

    > ... bo dojeżdża tą drogą do pracy codziennie rano, więc zatrzymanie się
    > i wrzucenie worka do kontenera to żaden koszt.

    Ale i tak musi ponieść koszt minimalnego miesięcznego odbioru, więc
    gdzie ten zysk ze śmierdzącego śmieciami samochodu?

    > Wozisz ze sobą worki ze śmieciami?

    Prędzej bym przywoził - i tak nie nadążam zapełniać pojemniki przed
    minimalnie częstym odbiorem (nie mogę mieć rzadszego odbioru śmieci).

    Generalnie w mojej okolicy generalnie jest zwyczaj, że jak ktoś ma np.
    duży budowlany kontener, to w dniu odbioru jak ktoś ma coś ekstra to się
    dorzuca "do pełna". Ja zachęcam do dorzucania do mojego kosza jak w dniu
    odbioru ktoś ma nadmiar. Z czasem taki "układ społeczny" staje się na
    tyle naturalny, że nikt już nie pyta tylko postępuje "jak zwykle".

    I tutaj właśnie pojawia się problem z twoim powoływaniem się na
    "obyczaje" - one nie są urzędowo zunifikowane i ktoś przyzwyczajony "od
    dziecka" do takiego zachowania, któremu sprzyja zgrana lokalna
    wspólnota, będzie zdziwiony jak wyskoczy do niego z pretensjami ktoś,
    komu podczas spaceru ktoś podrzucił do _wystawionego_ kosza pustą
    butelkę albo coś podobnego.

    Tak wiem, że mowa była o regularnym wrzucaniu dużych worków - niemniej
    jednak twoja obrona "świętej własności prywatnej" miała wymiar
    bezwzględny: bez pozwolenia na piśmie wara nawet z małym papierkiem!

    BTW: wymyśliłeś już sposób na odróżnienie, kto jest właścicielem danego
    kawałka drogi/chodnika? Bez latania po sądach i wydziałach geodezji w
    poszukiwaniu ksiąg wieczystych i map?