  • Data: 2011-09-12 19:57:15
    Temat: Re: mieci do mietnikw osiedlowych.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Sep 2011, Massai wrote:

    > Oznakowanie może być różne. Niekoniecznie musi to być tabliczka.

    Zgoda.

    > I jak już takie są, to gmina je bardzo wyraźnie oznacza.

    Ale nie widać podstaw do domniemania odwrotnego, czyli założenia które
    usiłujesz przeforsować - że "publiczne" musi być oznaczone.

    > Ale zobacz, do czego to się sprowadza: że śmietnik "z difolta" nie jest
    > publiczny, bo te publiczne są oznaczane/ogłaszane, względnie małe,
    > umiejscowione odpowiednio i w jasny dla każdego sposób.

    Po pierwsze, mamy drobny problem z rozróżnieniem "publicznego"
    i "publicznie dostępnego", o czym gdzieś wcześniej wspomniałem.
    Po drugie, dla mnie nie jest oczywiste czy KAŻDA gmina stosuje
    takie oznaczenie.
    Po trzecie, najlepiej byłoby wskazać przepis.
    Inny niż pewien artykuł KC ;)

    > Swoją drogą - zdaje się że uregulowana jest też kwestia wyrzucania
    > odpadów komunalnych do tych "przystankowych" koszy, ale chyba to rady
    > gmin uchwałami zakazują, nie?

    Nie wiem, ale nie sądzę aby był zakaz dla "śmieci komunalnych".
    Co niby zrobić ze skórką po bananie?
    IMVHO, to co rozsądnie rzecz biorąc powinno stanowić kryterium,
    to sposób powstania śmiecia ("w podróży", z grubsza rzecz
    biorąc), a nie jego rodzaj.

    Natomiast powstaje inne pytanie: czy ogłoszenie w sposób publiczny,
    np. tego że "do koszy na przystankach nie wolno wywalać śmieci
    określonego pochodzenia" odnosi skutek prawny.
    Nie wiem :)

    pzdr, Gotfryd