  • Data: 2023-06-04 11:17:44
    Temat: Re: marsz opozycji
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I z tego najważniejsze jest stwierdzenie przez Ciebie, że oni nie
    > działali zgodnie z ówczesnym prawem.  tym, że czasami.

    Jak napisałem to jest inny problem (i tu nawet możemy się zgadzać). Ja
    piszę o tym, że ty jako zwolennik odpowiedzialności zbiorowej i
    działania zgodnie z obowiązującym prawem nie powinieneś mieć żadnego
    problemu z odbieraniem emek esbekom czy nawet tym co przypadkiem się w
    okolicy znaleźli - jest to zgodne z obowiązującym aktualnie prawem, więc
    należy to robić - prawda? Z odpowiedzialnością zbiorową też nie masz
    problemów - więc z czym w zasadzie masz problem? W czym gość biorący
    udział w legalnym zgromadzeniu jest gorszy od telefonistki w esbecji, że
    jednego chciałbyś puścić z torbami a inną nie?

    > Żadne prawo nigdy
    > nie zezwalało na porywanie ludzi, ich torturowanie, czy zabijanie.

    E tam...

    > tych, którzy tak robili należy osądzić i skazać. tylko, że wówczas mogło
    > by się okazać, że nie było ich zbyt wielu i mit o złym SB by się rozmył.

    Tak, tak - to fajna organizacja była - nieco polityczna ale fajna i
    dobra - powiedzmy jak ZHP;)

    > Nie znam dokładnie struktury SB, bo ja to raczej z opowiadań znam, niż
    > analizy jakiś dokumentów. Ale tak zdroworozsądkowo, to ilu ludzi mogło
    > zajmować się w takim powiecie przykładowo "rozpracowywaniem" kleru?
    > Sądzę, że w całym SB na poziomie powiatu było pewnie góra kilku nastu
    > funkcjonariuszy operacyjnych.

    Nie sądzę, ale to bez znaczenia. To czym w zasadzie zajmowało się SB?
    Kierowali ruchem? Ścigali złodzieji?

    > Mniej czytaj wspomnień partyzanckich, a więcej myśl samodzielnie. Jak
    > sądzisz? Skąd SB mogło wiedzieć, czego słuchasz?

    Źródła osobowe?

    > Wszyscy słuchali - albo
    > prawie - WE.

    Bez przesady.
    > Wracając do uprzykrzania życia, to w grupie słuchających zawsze się
    > znalazło kilku, co to się tym popisywało. Najczęściej z tego powodu, ze
    > sami niczego mądrego wymyślić ne potrafili. Co więcej, ponieważ nie było
    > w "dobrym tonie" chwalenie się, ze się słucha WE, no to jak taki idiota
    > wygłaszał osobiście wymyślone idiotyzmy podpierając się WE, to nawet
    > pozostali - co też tego słuchali -0 nie mogli go oprotestować wskazując,
    > że tam nikt takich głupot nie gadał - bo by wyszło na to, że też słuchali.

    Ok - czyli winni byli ci co słuchali a nie ci co ich za to gnębili -
    masz "nieźle" poukładane w mózgu.

    > A jak doszedłeś do tej genialnej konstatacji?

    O "przestrzeganiu" obowiązującego prawa już pisałeś nawet tu. O ściganiu
    przypadkowch ludzi za zgromadzenia publiczne, bo akurat takiego udało
    się wam złapać też.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!