  • Data: 2024-06-10 23:33:27
    Temat: Re: mandaty - coś przespałem?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.06.2024 o 20:39, J.F pisze:

    > A co to - policjant nie kłamie? I nie myli się?

    Toteż polegają na przyznaniu się do winy przez sprawcę.

    > Przyjmiesz czy nie przyjmiesz - jesli sie mandat nie należał, to co
    > Policjant popełnił?

    Nic. Jak druga instancja uchyla wyrok pierwszej instancji, to sędziego
    też nikt nie ściga.

    > No jak nie, jak tak? Ile razy mnie zapewniano, ze nie ma żadnego
    > ryzyka w zabezpieczeniu kredytu bankowego wekslem na wysoką sumę, bo
    > przecież nikt tego weksla z banku nie wyniesie (ukradnie?), bank go
    > nie zgubi itp.

    Mój zgubili akurat. Ale co do zasady to zapewnienie jest nieprawdziwe.

    > I wystawiony mandat. Prawomocny. I co dalej?

    To właśnie sytuacja, w której nałożono mandat za czyn niebędący
    wykroczeniem.

    > Chyba coś ci sie pomyliło. Uszkodzenie mienia celowe?

    Uszkodzenie mienia jest przestępstwem / wykroczeniem umyślnym.

    > Bo w przypadku "kolizji" dwóch samochodów, to koledzy bardzo chętnie
    > dają mandat na 300zl, a obowiązek naprawienia szkody istnieje.
    > Właśnie ten mandat ułatwia ów obowiązek. Naprawi zresztą OC, ale jak
    > sprawca nie ma polisy ... to koledzy nadal mandat nakładają.
    > Przy czym mandat bynajmniej nie jest za uszkodzenie mienia.

    Nie i dlatego dają mandat. Gdyby było za uszkodzenie mienia, to by nie
    można nałożyć mandatu w związku z koniecznością orzeczenia obowiązku
    naprawienia szkody. Mandat jest za niezachowanie bezpieczeństwa.

    --
    (~) Robert Tomasik